PORADENSTVÍ
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Konsensus
(shora)
Poradenství
58
27 Projektování vzdělávací akce – základní otázky a konkrétní činnosti projektování
VZDĚLÁVACÍ AKCE A JEJÍ PROJEKTOVÁNÍ
konkrétní podoba promyšleného a organizovaného působení na jednotlivce nebo
skupiny, jehož cílem je předávání vědomostí, dovedností, názorů a postojů
každá vzdělávací akce (projekt), tj. krátkodobá (kurz, školení, trénink) nebo
dlouhodobá (studijní programy školy), by měla být pečlivě promyšlena a její tvůrci by
měli znát odpovědi na základní otázky
KROKY VZDĚLÁVACÍHO PROJEKTU
1. identifikace potřeb
2. stanovení cílů
3. stanovení profilu účastníka a profilu absolventa
4. stanovení inventáře disciplín
5. tvorba studijního plánu
6. výběr lektorů
7. tvorba osnov
8. volba forem, metod vzdělávání
9. tvorba studijních materiálů
10. technické a ekonomické záležitosti
11. evaluace
FINANCOVÁNÍ VZDĚLÁVACÍCH AKTIVIT
Většina aktivit dalšího vzdělávání v ČR je hrazena ze soukromých zdrojů, což je
důvodem pro omezení nabídky i účasti na dalším vzdělávání. Z tohoto důvodu je
vhodný tzv. model vícezdrojového financování.
KVALITA VZDĚLÁVACÍCH AKTIVIT
kvalita vzdělávacích aktivit se vztahuje na 3 oblasti:
o
vzdělávací instituce
o
vzdělávací programy
o
lektory
Kvalita jako míra dosažení předem stanovených požadavků a očekávání všech
zúčastněných stran, příp. jako míra splnění vzdělávacích cílů
Hodnocení kvality - prováděna pomocí standardů, předem stanovených a