EMM 2--postupy-vysvětlený-na-příkladech
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
 A přinese vždy lepší výsledek
o A-C  vztah dominance podle stavu okolností
 dominující bude mít podle všech stavů okolností lepší hodnotu výplaty, než
ta druhá (dominovaná)
 10 > 8, 8>6, 5>4
 A dominuje C podle stavů okolností
 nedominuje podle výplat, protožeμ AMIN = 5, CMAX = 8
o A-D  žádný vztah dominance
 stejné hodnoty si nemohou vzájemně dominovat
 
 
TEORIE HER 
o  cílem je volba nejlepšího chování v rámci konfliktu 
o  hra probíhá v čase 
Hráč 2
S1
Sn
Strategie hráče 1
r1
v11
v1n
rm
v21
vmn
o  čistá strategie = jednoznačně určená strategie hráče – vektor s = (0,…0,1,…0) 
o  smíšená strategie = pouze relativní četnosti použití strategie při opakování hry 
20
P íklad:
o  stanice A x stanice B 
o  celkem 5 mil. diváků (tabulka v mil.) 
o  matice s konstantním součtem 
B
Thriller
Krimi
Komedie
A
Thriller
1,3
0,8
3
0,8
Krimi
1,8
2,8
2
1,8
Komedie
1,7
0,7
3,5
0,7
1,8
2,8
3,5
Vysv tlení čísel v tabulce:
o  z pohledu A – kolik mil. diváků z 5 mil. se BUDE dívat na stanici A 
o  z pohledu B – kolik mil. diváků z 5 mil. se NEBUDE dívat na stanici B 
1. krok
 z řádků vybereme nejhorší hodnoty (nejmenší)
 ze sloupců vybereme největší hodnoty (nejhorší pro B)
2. krok
 z nejmenších hodnot řádků vybereme MAX
 z největších hodnot sloupců vybereme MIN
3. krok
 dolní cena hry = horní cena hry => sedlový bod (tzn. 1,8 = 1,8)
 průsečík = sedlový bod
 stanice A bude vysílat krimi – 1,8 mil. diváků
 stanice B bude vysílat thriller – 3,2 mil. diváků
 
 
MATICE S 
NULOVÝM SOUČTEM
o  = A-B 
o  B = 5 mil. – A 
o  1. řádekμ 
1,3
– 3,7 = -2,4
0,8
– 4,2 = -3,4
