EMM 2--postupy-vysvětlený-na-příkladech
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
A přinese vždy lepší výsledek
o A-C vztah dominance podle stavu okolností
dominující bude mít podle všech stavů okolností lepší hodnotu výplaty, než
ta druhá (dominovaná)
10 > 8, 8>6, 5>4
A dominuje C podle stavů okolností
nedominuje podle výplat, protožeμ AMIN = 5, CMAX = 8
o A-D žádný vztah dominance
stejné hodnoty si nemohou vzájemně dominovat
TEORIE HER
o cílem je volba nejlepšího chování v rámci konfliktu
o hra probíhá v čase
Hráč 2
S1
Sn
Strategie hráče 1
r1
v11
v1n
rm
v21
vmn
o čistá strategie = jednoznačně určená strategie hráče – vektor s = (0,…0,1,…0)
o smíšená strategie = pouze relativní četnosti použití strategie při opakování hry
20
P íklad:
o stanice A x stanice B
o celkem 5 mil. diváků (tabulka v mil.)
o matice s konstantním součtem
B
Thriller
Krimi
Komedie
A
Thriller
1,3
0,8
3
0,8
Krimi
1,8
2,8
2
1,8
Komedie
1,7
0,7
3,5
0,7
1,8
2,8
3,5
Vysv tlení čísel v tabulce:
o z pohledu A – kolik mil. diváků z 5 mil. se BUDE dívat na stanici A
o z pohledu B – kolik mil. diváků z 5 mil. se NEBUDE dívat na stanici B
1. krok
z řádků vybereme nejhorší hodnoty (nejmenší)
ze sloupců vybereme největší hodnoty (nejhorší pro B)
2. krok
z nejmenších hodnot řádků vybereme MAX
z největších hodnot sloupců vybereme MIN
3. krok
dolní cena hry = horní cena hry => sedlový bod (tzn. 1,8 = 1,8)
průsečík = sedlový bod
stanice A bude vysílat krimi – 1,8 mil. diváků
stanice B bude vysílat thriller – 3,2 mil. diváků
MATICE S
NULOVÝM SOUČTEM
o = A-B
o B = 5 mil. – A
o 1. řádekμ
1,3
– 3,7 = -2,4
0,8
– 4,2 = -3,4