RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Učivo rovinné útvary – přímka, polopřímka, úsečka, kružnice, kruh, úhel, trojúhelník, čtyřúhelník
(lichoběžník, rovnoběžník), pravidelné mnohoúhelníky, vzájemná poloha přímek v rovině (typy
úhlů), shodnost a podobnost (věty o shodnosti a podobnosti trojúhelníků)
metrické vlastnosti v rovině – druhy úhlů, vzdálenost bodu od přímky, trojúhelníková nerovnost,
Pythagorova věta
prostorové útvary – kvádr, krychle, rotační válec, jehlan, rotační kužel, koule, kolmý hranol
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
37
konstrukční úlohy – množiny všech bodů dané vlastnosti (osa úsečky, osa úhlu, Thaletova
kružnice), osová souměrnost, středová souměrnost
NESTANDARDNÍ APLIKAČNÍ ÚLOHY A PROBLÉMY Očekávané výstupy žák
M-9-4-01
užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů
a nalézá různá řešení předkládaných nebo zkoumaných situací
M-9-4-02
řeší úlohy na prostorovou představivost, aplikuje a kombinuje poznatky
a dovednosti z různých tematických a vzdělávacích oblastí
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
M-9-4-01p
samostatně řeší praktické úlohy
M-9-4-01p
hledá různá řešení předložených situací
M-9-4-02p
aplikuje poznatky a dovednosti z jiných vzdělávacích oblastí
-
využívá prostředky výpočetní techniky při řešení úloh
Učivo
číselné a logické řady
číselné a obrázkové analogie
logické a netradiční geometrické úlohy
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
38
5.3 INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE
Charakteristika vzdělávací oblasti
Vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie umožňuje všem žákům dosáhnout