Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Učivo   rovinné  útvary  –  přímka,  polopřímka,  úsečka,  kružnice,  kruh,  úhel,  trojúhelník,  čtyřúhelník 

(lichoběžník,  rovnoběžník),  pravidelné  mnohoúhelníky,  vzájemná  poloha  přímek  v rovině  (typy 
úhlů), shodnost a podobnost (věty o shodnosti a podobnosti trojúhelníků) 

  metrické vlastnosti v rovině – druhy úhlů, vzdálenost bodu od přímky, trojúhelníková nerovnost, 

Pythagorova věta 

  prostorové útvary – kvádr, krychle, rotační válec, jehlan, rotační kužel, koule, kolmý hranol 

Část C 

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 

MŠMT Praha 2015 

 37 

  konstrukční  úlohy  –  množiny  všech  bodů  dané  vlastnosti  (osa  úsečky,  osa  úhlu,  Thaletova 

kružnice), osová souměrnost, středová souměrnost 

NESTANDARDNÍ APLIKAČNÍ ÚLOHY A PROBLÉMY Očekávané výstupy žák 
M-9-4-01 

užívá logickou úvahu a kombinační úsudek při řešení úloh a problémů 
a nalézá různá řešení předkládaných nebo zkoumaných situací 

M-9-4-02 

řeší úlohy na prostorovou představivost, aplikuje a kombinuje poznatky 
a dovednosti z různých tematických a vzdělávacích oblastí 

Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák 
M-9-4-01p 

samostatně řeší praktické úlohy 

M-9-4-01p 

hledá různá řešení předložených situací 

M-9-4-02p 

aplikuje poznatky a dovednosti z jiných vzdělávacích oblastí 

využívá prostředky výpočetní techniky při řešení úloh 

Učivo 

  číselné a logické řady 
  číselné a obrázkové analogie 
  logické a netradiční geometrické úlohy 

Část C 

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 

MŠMT Praha 2015 

 38 

5.3  INFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE 

Charakteristika vzdělávací oblasti 

Vzdělávací oblast Informační a komunikační technologie umožňuje všem žákům dosáhnout 

Témata, do kterých materiál patří