RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
ZPRACOVÁNÍ A VYUŽITÍ INFORMACÍ Očekávané výstupy žák
ICT-9-2-01 ovládá práci s textovými a grafickými editory i tabulkovými editory a využívá
vhodných aplikací
ICT-9-2-02 uplatňuje základní estetická a typografická pravidla pro práci s textem
a obrazem
ICT-9-2-03 pracuje s informacemi v souladu se zákony o duševním vlastnictví
ICT-9-2-04 používá informace z různých informačních zdrojů a vyhodnocuje jednoduché
vztahy mezi údaji
ICT-9-2-05 zpracuje a prezentuje na uživatelské úrovni informace v textové, grafické
a multimediální formě
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
ICT-9-2-01p, ICT-9-2-02p ovládá základy psaní na klávesnici, na uživatelské úrovni práci
s textovým editorem; využívá vhodné aplikace; zvládá práci s výukovými
programy
ICT-9-2-03p, ICT-9-2-04p, ICT-9-2-05p vyhledává potřebné informace na internetu
-
dodržuje pravidla bezpečného zacházení s výpočetní technikou
ZPRACOVÁNÍ A VYUŽITÍ INFORMACÍ Očekávané výstupy – 1. a 2. období žák
ICT-5-3-01 pracuje s textem a obrázkem v textovém a grafickém editoru
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
ICT-5-3-01p pracuje s výukovými a zábavními programy podle pokynu
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
41
Učivo počítačová grafika, rastrové a vektorové programy
tabulkový editor, vytváření tabulek, porovnávání dat, jednoduché vzorce
prezentace informací (webové stránky, prezentační programy, multimédia)
ochrana práv k duševnímu vlastnictví, copyright, informační etika
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
42
5.4 ČLOVĚK A JEHO SVĚT
Charakteristika vzdělávací oblasti
Vzdělávací oblast Člověk a jeho svět je jedinou vzdělávací oblastí RVP ZV, která je
koncipována pouze pro 1. stupeň základního vzdělávání. Tato komplexní oblast vymezuje vzdělávací
obsah týkající se člověka, rodiny, společnosti, vlasti, přírody, kultury, techniky, zdraví, bezpečí
a dalších témat. Uplatňuje pohled do historie i současnosti a směřuje k dovednostem pro praktický
život. Svým široce pojatým syntetickým (integrovaným) obsahem spoluutváří povinné základní
vzdělávání na 1. stupni.