Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

                                                      
7  Je  možné  tradičně  vytvářet  jeden  předmět  v  1.–3.  ročníku  (tj. přiřazovat  očekávaným  výstupům  pro 1. období  vhodné 

učivo vybrané z jednotlivých tematických okruhů) a dva předměty ve 4. a 5. ročníku (tj. tematické okruhy 1, 2 a 3 využít 
jako základ pro Vlastivědu a okruhy 4 a 5 pro Přírodovědu), je však možné vytvářet jen jeden předmět i ve 4. a 5. ročníku 
nebo jeden souvislý předmět od 1. do 5. ročníku. Není nutné se vždy striktně držet tematických okruhů, podle potřeby je 
lze různě strukturovat, propojovat učivo a přiřazovat ho k očekávaným výstupům. 

Část C 

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 

MŠMT Praha 2015 

 43 

V tematickém okruhu Lidé a čas se žáci učí orientovat v dějích a v čase. Poznávají, jak a proč se 

čas  měří,  jak  události  postupují  v  čase  a  utvářejí  historii  věcí  a  dějů.  Učí  se  poznávat,  jak  se  život 
a věci vyvíjejí a jakým změnám podléhají v čase. V tematickém okruhu se vychází od nejznámějších 
událostí  v  rodině,  obci  a  regionu  a  postupuje  se  k  nejdůležitějším  okamžikům  v historii  naší  země. 
Podstatou tematického okruhu je vyvolat u žáků zájem o minulost, o kulturní bohatství regionu i celé 
země.  Proto  je  důležité,  aby  žáci  mohli  samostatně  vyhledávat,  získávat  a zkoumat  informace 
z dostupných  zdrojů,  především  pak  od  členů  své  rodiny  i  od  lidí  v  nejbližším  okolí,  aby  mohli 
společně navštěvovat památky, sbírky regionálních i specializovaných muzeí, veřejnou knihovnu atd.

Témata, do kterých materiál patří