RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
7 Je možné tradičně vytvářet jeden předmět v 1.–3. ročníku (tj. přiřazovat očekávaným výstupům pro 1. období vhodné
učivo vybrané z jednotlivých tematických okruhů) a dva předměty ve 4. a 5. ročníku (tj. tematické okruhy 1, 2 a 3 využít
jako základ pro Vlastivědu a okruhy 4 a 5 pro Přírodovědu), je však možné vytvářet jen jeden předmět i ve 4. a 5. ročníku
nebo jeden souvislý předmět od 1. do 5. ročníku. Není nutné se vždy striktně držet tematických okruhů, podle potřeby je
lze různě strukturovat, propojovat učivo a přiřazovat ho k očekávaným výstupům.
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
43
V tematickém okruhu Lidé a čas se žáci učí orientovat v dějích a v čase. Poznávají, jak a proč se
čas měří, jak události postupují v čase a utvářejí historii věcí a dějů. Učí se poznávat, jak se život
a věci vyvíjejí a jakým změnám podléhají v čase. V tematickém okruhu se vychází od nejznámějších
událostí v rodině, obci a regionu a postupuje se k nejdůležitějším okamžikům v historii naší země.
Podstatou tematického okruhu je vyvolat u žáků zájem o minulost, o kulturní bohatství regionu i celé
země. Proto je důležité, aby žáci mohli samostatně vyhledávat, získávat a zkoumat informace
z dostupných zdrojů, především pak od členů své rodiny i od lidí v nejbližším okolí, aby mohli
společně navštěvovat památky, sbírky regionálních i specializovaných muzeí, veřejnou knihovnu atd.