RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
státu a jejich význam
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
ČJS-5-1-01p popíše polohu svého bydliště na mapě, začlení svou obec (město) do
příslušného kraje
ČJS-5-1-01p, ČJS-5-1-02p orientuje se na mapě České republiky, určí světové strany
ČJS-5-1-02p řídí se zásadami bezpečného pohybu a pobytu v přírodě
ČJS-5-1-03p má základní znalosti o České republice a její zeměpisné poloze v Evropě
ČJS-5-1-04p uvede pamětihodnosti, zvláštnosti a zajímavosti regionu, ve kterém bydlí
ČJS-5-1-05p sdělí poznatky a zážitky z vlastních cest
ČJS-5-1-06p pozná státní symboly České republiky
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
45
Učivo domov – prostředí domova, orientace v místě bydliště
škola – prostředí školy, činnosti ve škole, okolí školy, bezpečná cesta do školy; riziková místa
a situace
obec (město), místní krajina – její části, poloha v krajině, minulost a současnost obce (města),
význačné budovy, dopravní síť
okolní krajina (místní oblast, region) – zemský povrch a jeho tvary, vodstvo na pevnině,
rozšíření půd, rostlinstva a živočichů, vliv krajiny na život lidí, působení lidí na krajinu a životní
prostředí, orientační body a linie, světové strany
regiony ČR – Praha a vybrané oblasti ČR, surovinové zdroje, výroba, služby a obchod
naše vlast – domov, krajina, národ, základy státního zřízení a politického systému ČR, státní
správa a samospráva, státní symboly, armáda ČR
Evropa a svět – kontinenty, evropské státy, EU, cestování
mapy obecně zeměpisné a tematické – obsah, grafika, vysvětlivky