Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

v minulosti, přítomnosti a budoucnosti 

ČJS-3-3-02  pojmenuje některé rodáky, kulturní či historické památky, významné 

události regionu, interpretuje některé pověsti nebo báje spjaté s místem, 
v němž žije 

ČJS-3-3-03  uplatňuje elementární poznatky o sobě, o rodině a činnostech člověka, 

o lidské společnosti, soužití, zvycích a o práci lidí; na příkladech porovnává 
minulost a současnost 

Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák 
ČJS-3-3-01p  pozná, kolik je hodin; orientuje se v čase 
ČJS-3-3-01p  zná rozvržení svých denních činností 
ČJS-3-3-02p  ČJS-3-3-03p rozlišuje děj v minulosti, přítomnosti a budoucnosti 
ČJS-3-3-03p  poznává různé lidské činnosti 

Část C 

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 

MŠMT Praha 2015 

 47 

Očekávané výstupy – 2. období žák 
ČJS-5-3-01  pracuje s časovými údaji a využívá zjištěných údajů k pochopení vztahů mezi 

ději a mezi jevy 

ČJS-5-3-02  využívá archivů, knihoven, sbírek muzeí a galerií jako informačních zdrojů 

pro pochopení minulosti; zdůvodní základní význam chráněných částí 
přírody, nemovitých i movitých kulturních památek 

ČJS-5-3-03  rozeznává současné a minulé a orientuje se v hlavních reáliích minulosti 

a současnosti naší vlasti s využitím regionálních specifik 

ČJS-5-3-04  srovnává a hodnotí na vybraných ukázkách způsob života a práce předků na 

našem území v minulosti a současnosti s využitím regionálních specifik 

ČJS-5-3-05  objasní historické důvody pro zařazení státních svátků a významných dnů 

Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák 
ČJS-5-3-03p, ČJS-5-3-04p rozeznává rozdíl mezi životem dnes a životem v dávných dobách 
ČJS-5-3-03p, ČJS-5-3-04p uvede významné události, které se vztahují k regionu a kraji 
ČJS-5-3-03p, ČJS-5-3-04p vyjmenuje nejvýznamnější kulturní, historické a přírodní památky 

v okolí svého bydliště 

Učivo 

  orientace  v čase  a  časový  řád  –  určování  času,  čas  jako  fyzikální  veličina,  dějiny  jako  časový 

Témata, do kterých materiál patří