RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
půdy a její význam
vesmír a Země – sluneční soustava, den a noc, roční období
rostliny, houby, živočichové – znaky života, životní potřeby a projevy, průběh a způsob života,
výživa, stavba těla u některých nejznámějších druhů, význam v přírodě a pro člověka
životní podmínky – rozmanitost podmínek života na Zemi; význam ovzduší, vodstva, půd,
rostlinstva a živočišstva na Zemi; podnebí a počasí
rovnováha v přírodě – význam, vzájemné vztahy mezi organismy, základní společenstva ohleduplné chování k přírodě a ochrana přírody – odpovědnost lidí, ochrana a tvorba životního
prostředí, ochrana rostlin a živočichů, likvidace odpadů, živelní pohromy a ekologické katastrofy
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
49
rizika v přírodě – rizika spojená s ročními obdobími a sezonními činnostmi; mimořádné události
způsobené přírodními vlivy a ochrana před nimi
ČLOVĚK A JEHO ZDRAVÍ Očekávané výstupy – 1. období žák
ČJS-3-5-01 uplatňuje základní hygienické, režimové a jiné zdravotně preventivní návyky
s využitím elementárních znalostí o lidském těle; projevuje vhodným
chováním a činnostmi vztah ke zdraví
ČJS-3-5-02 rozezná nebezpečí různého charakteru, využívá bezpečná místa pro hru
a trávení volného času; uplatňuje základní pravidla bezpečného chování
účastníka silničního provozu, jedná tak, aby neohrožoval zdraví své a zdraví
jiných
ČJS-3-5-03 chová se obezřetně při setkání s neznámými jedinci, odmítne komunikaci,
která je mu nepříjemná; v případě potřeby požádá o pomoc pro sebe i pro
jiné; ovládá způsoby komunikace s operátory tísňových linek
ČJS-3-5-04 reaguje adekvátně na pokyny dospělých při mimořádných událostech Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
ČJS-3-5-01p uplatňuje hygienické návyky a zvládá sebeobsluhu; popíše své zdravotní potíže