RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
sled událostí, kalendáře, letopočet, generace, denní režim, roční období
současnost a minulost v našem životě – proměny způsobu života, bydlení, předměty denní
potřeby, průběh lidského života, státní svátky a významné dny
regionální památky – péče o památky, lidé a obory zkoumající minulost
báje, mýty, pověsti – minulost kraje a předků, domov, vlast, rodný kraj
ROZMANITOST PŘÍRODY Očekávané výstupy – 1. období žák
ČJS-3-4-01 pozoruje, popíše a porovná viditelné proměny v přírodě v jednotlivých
ročních obdobích
ČJS-3-4-02 roztřídí některé přírodniny podle nápadných určujících znaků, uvede
příklady výskytu organismů ve známé lokalitě
ČJS-3-4-03 provádí jednoduché pokusy u skupiny známých látek, určuje jejich společné
a rozdílné vlastnosti a změří základní veličiny pomocí jednoduchých nástrojů
a přístrojů
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
ČJS-3-4-01p pozoruje a na základě toho popíše některé viditelné proměny v přírodě
v jednotlivých ročních obdobích
ČJS-3-4-02p pozná nejběžnější druhy domácích a volně žijících zvířat
ČJS-3-4-02p pojmenuje základní druhy ovoce a zeleniny a pozná rozdíly mezi dřevinami
a bylinami
ČJS-3-4-03p provede jednoduchý pokus podle návodu
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
48
Očekávané výstupy – 2. období žák
ČJS-5-4-01 objevuje a zjišťuje propojenost prvků živé a neživé přírody, princip
rovnováhy přírody a nachází souvislosti mezi konečným vzhledem přírody
a činností člověka
ČJS-5-4-02 vysvětlí na základě elementárních poznatků o Zemi jako součásti vesmíru
souvislost s rozdělením času a střídáním ročních období
ČJS-5-4-03 zkoumá základní společenstva ve vybraných lokalitách regionů, zdůvodní