Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Ve vzdělávací oblasti Člověk a společnost se u žáků formují dovednosti a postoje důležité pro 

aktivní  využívání  poznatků  o  společnosti  a  mezilidských  vztazích  v  občanském  životě.  Žáci  se  učí 
rozpoznávat  a  formulovat  společenské  problémy  v  minulosti  i  současnosti,  zjišťovat  a  zpracovávat 
informace  nutné  pro  jejich  řešení,  nacházet  řešení  a  vyvozovat  závěry,  reflektovat  je  a  aplikovat 
v reálných životních situacích. 

Vzdělávací  oblast  Člověk  a  společnost  zahrnuje  vzdělávací  obory  Dějepis  a  Výchova 

k občanství.  Ve  svém  vzdělávacím  obsahu  navazuje přímo  na  vzdělávací  oblast  Člověk  a jeho  svět. 
Přesahy dané vzdělávací oblasti se promítají i do jiných vzdělávacích oblastí a do celého života školy 
a mají přímou vazbu zejména na společenskovědní část vzdělávacího oboru Zeměpis, který je v zájmu 
zachování jeho celistvosti umístěn ve vzdělávací oblasti Člověk a příroda. 

Vzdělávací obor Dějepis přináší základní poznatky o konání člověka v minulosti. Jeho hlavním 

posláním je kultivace historického vědomí jedince a uchování kontinuity historické paměti, především 
ve smyslu předávání historické zkušenosti. Důležité je  zejména poznávání dějů, skutků a jevů, které 
zásadním  způsobem  ovlivnily  vývoj  společnosti  a  promítly  se  do  obrazu  naší  současnosti.  Důraz  je 
kladen především na dějiny 19. a 20. století, kde leží kořeny většiny současných společenských jevů. 
Významně se uplatňuje zřetel k základním hodnotám evropské civilizace. Podstatné je rozvíjet takové 
časové  a  prostorové  představy  i  empatie,  které  umožňují  žákům  lépe  proniknout  k  pochopení 
historických  jevů  a  dějů.  Žáci  jsou  vedeni  k  poznání,  že  historie  není  jen  uzavřenou  minulostí  ani 
shlukem  faktů  a  definitivních  závěrů,  ale  je  kladením  otázek,  jimiž  se  současnost  prostřednictvím 
minulosti ptá po svém vlastním charakteru a své možné budoucnosti. Obecné historické problémy jsou 
konkretizovány prostřednictvím zařazování dějin regionu i dějin místních. 

Témata, do kterých materiál patří