Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Část C 

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 

MŠMT Praha 2015 

 55 

Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák 
D-9-5-03p 

popíše důsledky objevných cest a poznávání nových civilizací pro Evropu 

D-9-5-04p, D-9-5-05p uvede zásadní historické události v naší zemi v daném období  
D-9-5-04p, D-9-5-05p pojmenuje nejvýraznější osobnosti českých dějin v novověku 

Učivo   renesance, humanismus, husitství, reformace a jejich šíření Evropou 
  zámořské objevy a počátky dobývání světa 
  český stát a velmoci v 15.–18. století 
  barokní kultura a osvícenství 
 

MODERNIZACE SPOLEČNOSTI  Očekávané výstupy žák 
D-9-6-01 

vysvětlí podstatné ekonomické, sociální, politické a kulturní změny ve 
vybraných zemích a u nás, které charakterizují modernizaci společnosti 

D-9-6-02 

objasní souvislost mezi událostmi francouzské revoluce a napoleonských 
válek na jedné straně a rozbitím starých společenských struktur v Evropě na 
straně druhé 

D-9-6-03 

porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti 
s národními hnutími vybraných evropských národů 

D-9-6-04 

charakterizuje emancipační úsilí významných sociálních skupin; uvede 
požadavky formulované ve vybraných evropských revolucích 

D-9-6-05 

na vybraných příkladech demonstruje základní politické proudy 

D-9-6-06 

vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje 
jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým tato 
nerovnoměrnost vedla; charakterizuje soupeření mezi velmocemi a vymezí 
význam kolonií 

Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák 
D-9-6-03p 

uvede základní historické události v naší zemi v 19. století 

D-9-6-03p 

vyjmenuje nejvýznamnější osobnosti českých dějin 19. století  

D-9-6-04p 

rozlišuje rozdíly ve způsobu života společnosti jednotlivých historických etap 

Učivo   Velká francouzská revoluce a napoleonské období, jejich vliv na Evropu a svět; vznik USA 
  industrializace a její důsledky pro společnost; sociální otázka  
  národní hnutí velkých a malých národů; utváření novodobého českého národa  
  revoluce 19. století jako prostředek řešení politických, sociálních a národnostních problémů 
  politické  proudy  (konzervativismus,  liberalismus,  demokratismus,  socialismus),  ústava,  politické 

Témata, do kterých materiál patří