RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
55
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
D-9-5-03p
popíše důsledky objevných cest a poznávání nových civilizací pro Evropu
D-9-5-04p, D-9-5-05p uvede zásadní historické události v naší zemi v daném období
D-9-5-04p, D-9-5-05p pojmenuje nejvýraznější osobnosti českých dějin v novověku
Učivo renesance, humanismus, husitství, reformace a jejich šíření Evropou
zámořské objevy a počátky dobývání světa
český stát a velmoci v 15.–18. století
barokní kultura a osvícenství
MODERNIZACE SPOLEČNOSTI Očekávané výstupy žák
D-9-6-01
vysvětlí podstatné ekonomické, sociální, politické a kulturní změny ve
vybraných zemích a u nás, které charakterizují modernizaci společnosti
D-9-6-02
objasní souvislost mezi událostmi francouzské revoluce a napoleonských
válek na jedné straně a rozbitím starých společenských struktur v Evropě na
straně druhé
D-9-6-03
porovná jednotlivé fáze utváření novodobého českého národa v souvislosti
s národními hnutími vybraných evropských národů
D-9-6-04
charakterizuje emancipační úsilí významných sociálních skupin; uvede
požadavky formulované ve vybraných evropských revolucích
D-9-6-05
na vybraných příkladech demonstruje základní politické proudy
D-9-6-06
vysvětlí rozdílné tempo modernizace a prohloubení nerovnoměrnosti vývoje
jednotlivých částí Evropy a světa včetně důsledků, ke kterým tato
nerovnoměrnost vedla; charakterizuje soupeření mezi velmocemi a vymezí
význam kolonií
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
D-9-6-03p
uvede základní historické události v naší zemi v 19. století
D-9-6-03p
vyjmenuje nejvýznamnější osobnosti českých dějin 19. století
D-9-6-04p
rozlišuje rozdíly ve způsobu života společnosti jednotlivých historických etap
Učivo Velká francouzská revoluce a napoleonské období, jejich vliv na Evropu a svět; vznik USA
industrializace a její důsledky pro společnost; sociální otázka
národní hnutí velkých a malých národů; utváření novodobého českého národa
revoluce 19. století jako prostředek řešení politických, sociálních a národnostních problémů
politické proudy (konzervativismus, liberalismus, demokratismus, socialismus), ústava, politické