RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
osobnosti; státní symboly, státní svátky, významné dny
kulturní život – rozmanitost kulturních projevů, kulturní hodnoty, kulturní tradice; kulturní
instituce; masová kultura, prostředky masové komunikace, masmédia
lidská setkání – přirozené a sociální rozdíly mezi lidmi, rovnost a nerovnost, rovné postavení
mužů a žen; lidská solidarita, pomoc lidem v nouzi, potřební lidé ve společnosti
vztahy mezi lidmi – osobní a neosobní vztahy, mezilidská komunikace; konflikty v mezilidských
vztazích, problémy lidské nesnášenlivosti
zásady lidského soužití – morálka a mravnost, svoboda a vzájemná závislost, pravidla chování;
dělba práce a činností, výhody spolupráce lidí
ČLOVĚK JAKO JEDINEC Očekávané výstupy žák
VO-9-2-01
objasní, jak může realističtější poznání a hodnocení vlastní osobnosti
a potenciálu pozitivně ovlivnit jeho rozhodování, vztahy s druhými lidmi
i kvalitu života
VO-9-2-02
posoudí vliv osobních vlastností na dosahování individuálních i společných
cílů, objasní význam vůle při dosahování cílů a překonávání překážek
VO-9-2-03
rozpoznává projevy záporných charakterových vlastností u sebe i u druhých
lidí, kriticky hodnotí a vhodně koriguje své chování a jednání
VO-9-2-04
popíše, jak lze usměrňovat a kultivovat charakterové a volní vlastnosti,
rozvíjet osobní přednosti, překonávat osobní nedostatky a pěstovat zdravou
sebedůvěru
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
VO-9-2-01p chápe význam vzdělávání v kontextu s profesním uplatněním
VO-9-2-04p formuluje své nejbližší plány
Učivo podobnost a odlišnost lidí – projevy chování, rozdíly v prožívání, myšlení a jednání; osobní
vlastnosti, dovednosti a schopnosti, charakter; vrozené předpoklady, osobní potenciál