RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
VO-9-5-03
uvede příklady některých projevů globalizace, porovná jejich klady a zápory
VO-9-5-04
uvede některé globální problémy současnosti, vyjádří na ně svůj osobní
názor a popíše jejich hlavní příčiny i možné důsledky pro život lidstva
VO-9-5-05
objasní souvislosti globálních a lokálních problémů, uvede příklady možných
projevů a způsobů řešení globálních problémů na lokální úrovni – v obci,
regionu
VO-9-5-06
uvede příklady mezinárodního terorismu a zaujme vlastní postoj ke
způsobům jeho potírání, objasní roli ozbrojených sil ČR při zajišťování
obrany státu a při řešení krizí nevojenského charakteru
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
VO-9-5-01p uvede příklady základních práv občanů ČR v rámci EU a způsoby jejich
uplatňování
VO-9-5-01p, VO-9-5-02p uvede některé významné mezinárodní organizace a společenství,
k nimž má ČR vztah, a ví o výhodách spolupráce mezi státy
VO-9-5-06p uvede příklady mezinárodního terorismu
Učivo
evropská integrace – podstata, význam, výhody; Evropská unie a ČR
mezinárodní spolupráce – ekonomická, politická a bezpečnostní spolupráce mezi státy, její
výhody; významné mezinárodní organizace (Rada Evropy, NATO, OSN aj.)
globalizace – projevy, klady a zápory; významné globální problémy včetně válek a terorismu,
možnosti jejich řešení
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
62
5.6 ČLOVĚK A PŘÍRODA
Charakteristika vzdělávací oblasti
Vzdělávací oblast Člověk a příroda zahrnuje okruh problémů spojených se zkoumáním
přírody. Poskytuje žákům prostředky a metody pro hlubší porozumění přírodním faktům a jejich
zákonitostem. Dává jim tím i potřebný základ pro lepší pochopení a využívání současných technologií
a pomáhá jim lépe se orientovat v běžném životě.