RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
F-9-4-04
určí v jednoduchých případech teplo přijaté či odevzdané tělesem
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
65
F-9-4-05
zhodnotí výhody a nevýhody využívání různých energetických zdrojů
z hlediska vlivu na životní prostředí
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
F-9-4-02p
uvede vzájemný vztah mezi výkonem, vykonanou prací a časem (bez vzorců)
F-9-4-03p
rozpozná vzájemné přeměny různých forem energie, jejich přenosu a využití
F-9-4-04p
rozezná v jednoduchých příkladech teplo přijaté či odevzdané tělesem
F-9-4-05p
pojmenuje výhody a nevýhody využívání různých energetických zdrojů
z hlediska vlivu na životní prostředí
Učivo formy energie – pohybová a polohová energie; vnitřní energie; elektrická energie a výkon; výroba
a přenos elektrické energie; jaderná energie, štěpná reakce, jaderný reaktor, jaderná elektrárna;
ochrana lidí před radioaktivním zářením
přeměny skupenství – tání a tuhnutí, skupenské teplo tání; vypařování a kapalnění; hlavní faktory
ovlivňující vypařování a teplotu varu kapaliny
obnovitelné a neobnovitelné zdroje energie
ZVUKOVÉ DĚJE Očekávané výstupy žák
F-9-5-01
rozpozná ve svém okolí zdroje zvuku a kvalitativně analyzuje příhodnost
daného prostředí pro šíření zvuku
F-9-5-02
posoudí možnosti zmenšování vlivu nadměrného hluku na životní prostředí
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
F-9-5-01p
rozpozná zdroje zvuku, jeho šíření a odraz
F-9-5-02p
posoudí vliv nadměrného hluku na životní prostředí a zdraví člověka
Učivo
vlastnosti zvuku – látkové prostředí jako podmínka vzniku šíření zvuku, rychlost šíření zvuku
v různých prostředích; odraz zvuku na překážce, ozvěna; pohlcování zvuku; výška zvukového
tónu