RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Cílové zaměření vzdělávací oblasti
Vzdělávání v dané vzdělávací oblasti směřuje k utváření a rozvíjení klíčových kompetencí tím,
že vede žáka k:
zkoumání přírodních faktů a jejich souvislostí s využitím různých empirických metod poznávání
(pozorování, měření, experiment) i různých metod racionálního uvažování
potřebě klást si otázky o průběhu a příčinách různých přírodních procesů, které mají vliv i na
ochranu zdraví, životů, životního prostředí a majetku, správně tyto otázky formulovat a hledat na
ně adekvátní odpovědi
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
63
způsobu myšlení, který vyžaduje ověřování vyslovovaných domněnek o přírodních faktech
nezávislejšími způsoby
posuzování důležitosti, spolehlivosti a správnosti získaných přírodovědných dat pro potvrzení
nebo vyvrácení vyslovovaných hypotéz či závěrů
zapojování do aktivit směřujících k šetrnému chování k přírodním systémům, ke svému zdraví
i zdraví ostatních lidí
porozumění souvislostem mezi činnostmi lidí a stavem přírodního a životního prostředí uvažování a jednání, která preferují co nejefektivnější využívání zdrojů energie v praxi, včetně co
nejširšího využívání jejích obnovitelných zdrojů, zejména pak slunečního záření, větru, vody
a biomasy
utváření dovedností vhodně se chovat při kontaktu s objekty či situacemi potenciálně či aktuálně
ohrožujícími životy, zdraví, majetek nebo životní prostředí lidí
5.6.1 FYZIKA
Vzdělávací obsah vzdělávacího oboru
2. stupeň