RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
ELEKTROMAGNETICKÉ A SVĚTELNÉ DĚJE Očekávané výstupy žák
F-9-6-01
sestaví správně podle schématu elektrický obvod a analyzuje správně schéma
reálného obvodu
F-9-6-02
rozliší stejnosměrný proud od střídavého a změří elektrický proud a napětí
F-9-6-03
rozliší vodič, izolant a polovodič na základě analýzy jejich vlastností
F-9-6-04
využívá Ohmův zákon pro část obvodu při řešení praktických problémů
F-9-6-05
využívá prakticky poznatky o působení magnetického pole na magnet a cívku
s proudem a o vlivu změny magnetického pole v okolí cívky na vznik
indukovaného napětí v ní
F-9-6-06
zapojí správně polovodičovou diodu
F-9-6-07
využívá zákona o přímočarém šíření světla ve stejnorodém optickém prostředí
a zákona odrazu světla při řešení problémů a úloh
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
66
F-9-6-08
rozhodne ze znalosti rychlostí světla ve dvou různých prostředích, zda se
světlo bude lámat ke kolmici, či od kolmice, a využívá této skutečnosti při
analýze průchodu světla čočkami
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
F-9-6-01p
sestaví podle schématu jednoduchý elektrický obvod
F-9-6-02p
vyjmenuje zdroje elektrického proudu
F-9-6-03p
rozliší vodiče od izolantů na základě jejich vlastností; zná zásady bezpečnosti
při práci s elektrickými přístroji a zařízeními; zná druhy magnetů a jejich
praktické využití; rozpozná, zda těleso je, či není zdrojem světla
F-9-6-07p
zná způsob šíření světla ve stejnorodém optickém prostředí; rozliší spojnou
čočku od rozptylky a zná jejich využití
Učivo
elektrický obvod – zdroj napětí, spotřebič, spínač elektrické a magnetické pole – elektrická a magnetická síla; elektrický náboj; tepelné účinky
elektrického proudu; elektrický odpor; stejnosměrný elektromotor; transformátor; bezpečné
chování při práci s elektrickými přístroji a zařízeními