RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
a zdraví člověka
Učivo
chemický průmysl v ČR – výrobky, rizika v souvislosti se životním prostředím, recyklace
surovin, koroze
průmyslová hnojiva tepelně zpracovávané materiály – cement, vápno, sádra, keramika plasty a syntetická vlákna – vlastnosti, použití, likvidace detergenty, pesticidy a insekticidy hořlaviny – význam tříd nebezpečnosti léčiva a návykové látky
5.6.3 PŘÍRODOPIS
Vzdělávací obsah vzdělávacího oboru
2. stupeň
OBECNÁ BIOLOGIE A GENETIKA Očekávané výstupy žák
P-9-1-01
rozliší základní projevy a podmínky života, orientuje se v daném přehledu
vývoje organismů
P-9-1-02
popíše základní rozdíly mezi buňkou rostlin, živočichů a bakterií a objasní
funkci základních organel
P-9-1-03
rozpozná, porovná a objasní funkci základních orgánů (orgánových
soustav) rostlin i živočichů
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
71
P-9-1-04
třídí organismy a zařadí vybrané organismy do říší a nižších taxonomických
jednotek
P-9-1-05
vysvětlí podstatu pohlavního a nepohlavního rozmnožování a jeho význam
z hlediska dědičnosti
P-9-1-06
uvede příklady dědičnosti v praktickém životě a příklady vlivu prostředí na
utváření organismů
P-9-1-07
uvede na příkladech z běžného života význam virů a bakterií v přírodě i pro
člověka
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
P-9-1-01p
orientuje se v přehledu vývoje organismů a rozliší základní projevy
a podmínky života
P-9-1-03p
zná základní funkce hlavních orgánů a orgánových soustav rostlin i živočichů
P-9-1-04p
rozpozná rozdíl mezi jednobuněčnými a mnohobuněčnými organismy
P-9-1-07p
uvede na příkladech vliv virů a bakterií v přírodě a na člověka
-
má základní vědomosti o přírodě a přírodních dějích
-
pozná význam rostlin a živočichů v přírodě i pro člověka
Učivo vznik, vývoj, rozmanitost, projevy života a jeho význam – výživa, dýchání, růst, rozmnožování,