RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
P-9-5-02p
charakterizuje hlavní etapy vývoje člověka
P-9-5-03p
popíše vznik a vývin jedince
P-9-5-04p
rozliší příčiny, případně příznaky běžných nemocí a uplatňuje zásady jejich 
prevence a léčby 
P-9-5-05p
zná zásady poskytování první pomoci při poranění
Učivo
  fylogeneze a ontogeneze člověka – rozmnožování člověka 
  anatomie  a  fyziologie  –  stavba  a  funkce  jednotlivých  částí  lidského  těla,  orgány,  orgánové 
soustavy (opěrná, pohybová, oběhová, dýchací, trávicí, vylučovací a rozmnožovací, řídicí), vyšší 
nervová činnost, hygiena duševní činnosti  
 nemoci, úrazy a prevence – příčiny, příznaky, praktické zásady a postupy při léčení běžných
nemocí; závažná poranění a život ohrožující stavy, epidemie
 životní styl – pozitivní a negativní dopad prostředí a životního stylu na zdraví člověka
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
74
NEŽIVÁ PŘÍRODA Očekávané výstupy žák 
P-9-6-01 
objasní vliv jednotlivých sfér Země na vznik a trvání života
P-9-6-02
rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané nerosty a horniny 
s použitím určovacích pomůcek 
P-9-6-03
rozlišuje důsledky vnitřních a vnějších geologických dějů, včetně 
geologického oběhu hornin i oběhu vody 
P-9-6-04
porovná význam půdotvorných činitelů pro vznik půdy, rozlišuje hlavní 
půdní typy a půdní druhy v naší přírodě 
P-9-6-05
rozlišuje jednotlivá geologická období podle charakteristických znaků
P-9-6-06
uvede význam vlivu podnebí a počasí na rozvoj různých ekosystémů 
a charakterizuje mimořádné události způsobené výkyvy počasí a dalšími 
přírodními jevy, jejich doprovodné jevy a možné dopady i ochranu před nimi 
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák 
P-9-6-01p 
popíše jednotlivé vrstvy Země
