RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
P-9-5-02p
charakterizuje hlavní etapy vývoje člověka
P-9-5-03p
popíše vznik a vývin jedince
P-9-5-04p
rozliší příčiny, případně příznaky běžných nemocí a uplatňuje zásady jejich
prevence a léčby
P-9-5-05p
zná zásady poskytování první pomoci při poranění
Učivo
fylogeneze a ontogeneze člověka – rozmnožování člověka
anatomie a fyziologie – stavba a funkce jednotlivých částí lidského těla, orgány, orgánové
soustavy (opěrná, pohybová, oběhová, dýchací, trávicí, vylučovací a rozmnožovací, řídicí), vyšší
nervová činnost, hygiena duševní činnosti
nemoci, úrazy a prevence – příčiny, příznaky, praktické zásady a postupy při léčení běžných
nemocí; závažná poranění a život ohrožující stavy, epidemie
životní styl – pozitivní a negativní dopad prostředí a životního stylu na zdraví člověka
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
74
NEŽIVÁ PŘÍRODA Očekávané výstupy žák
P-9-6-01
objasní vliv jednotlivých sfér Země na vznik a trvání života
P-9-6-02
rozpozná podle charakteristických vlastností vybrané nerosty a horniny
s použitím určovacích pomůcek
P-9-6-03
rozlišuje důsledky vnitřních a vnějších geologických dějů, včetně
geologického oběhu hornin i oběhu vody
P-9-6-04
porovná význam půdotvorných činitelů pro vznik půdy, rozlišuje hlavní
půdní typy a půdní druhy v naší přírodě
P-9-6-05
rozlišuje jednotlivá geologická období podle charakteristických znaků
P-9-6-06
uvede význam vlivu podnebí a počasí na rozvoj různých ekosystémů
a charakterizuje mimořádné události způsobené výkyvy počasí a dalšími
přírodními jevy, jejich doprovodné jevy a možné dopady i ochranu před nimi
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
P-9-6-01p
popíše jednotlivé vrstvy Země