RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
geografická kartografie a topografie – glóbus, měřítko glóbusu, zeměpisná síť, poledníky
a rovnoběžky, zeměpisné souřadnice, určování zeměpisné polohy v zeměpisné síti; měřítko
a obsah plánů a map, orientace plánů a map vzhledem ke světovým stranám; praktická cvičení
a aplikace s dostupnými kartografickými produkty v tištěné i elektronické podobě
PŘÍRODNÍ OBRAZ ZEMĚ Očekávané výstupy žák
Z-9-2-01
zhodnotí postavení Země ve vesmíru a srovnává podstatné vlastnosti Země
s ostatními tělesy sluneční soustavy
Z-9-2-02
prokáže na konkrétních příkladech tvar planety Země, zhodnotí důsledky
pohybů Země na život lidí a organismů
Z-9-2-03
rozlišuje a porovnává složky a prvky přírodní sféry, jejich vzájemnou
souvislost a podmíněnost, rozeznává, pojmenuje a klasifikuje tvary
zemského povrchu
Z-9-2-04
porovná působení vnitřních a vnějších procesů v přírodní sféře a jejich vliv
na přírodu a na lidskou společnost
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
Z-9-2-02p
objasní důsledky pohybů Země
Z-9-2-04p
uvede příklady působení vnitřních a vnějších procesů v přírodní sféře a jejich
vlivu na přírodu a na lidskou společnost
Z-9-2-04p
uvede příklady působení přírodních vlivů na utváření zemského povrchu
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
77
Učivo Země jako vesmírné těleso – tvar, velikost a pohyby Země, střídání dne a noci, střídání ročních
období, světový čas, časová pásma, pásmový čas, datová hranice, smluvený čas
krajinná sféra – přírodní sféra, společenská a hospodářská sféra, složky a prvky přírodní sféry
systém přírodní sféry na planetární úrovni – geografické pásy, geografická (šířková) pásma,