RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
 geografická kartografie a topografie – glóbus, měřítko glóbusu, zeměpisná síť, poledníky
a rovnoběžky,  zeměpisné  souřadnice,  určování  zeměpisné  polohy  v zeměpisné  síti;  měřítko 
a obsah  plánů  a  map,  orientace  plánů  a  map  vzhledem  ke  světovým  stranám;  praktická  cvičení 
a aplikace s dostupnými kartografickými produkty v tištěné i elektronické podobě 
PŘÍRODNÍ OBRAZ ZEMĚ Očekávané výstupy žák 
Z-9-2-01 
zhodnotí postavení Země ve vesmíru a srovnává podstatné vlastnosti Země 
s ostatními tělesy sluneční soustavy 
Z-9-2-02
prokáže na konkrétních příkladech tvar planety Země, zhodnotí důsledky 
pohybů Země na život lidí a organismů 
Z-9-2-03
rozlišuje a porovnává složky a prvky přírodní sféry, jejich vzájemnou 
souvislost a podmíněnost, rozeznává, pojmenuje a klasifikuje tvary 
zemského povrchu 
Z-9-2-04
porovná působení vnitřních a vnějších procesů v přírodní sféře a jejich vliv 
na přírodu a na lidskou společnost 
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák 
Z-9-2-02p 
objasní důsledky pohybů Země
Z-9-2-04p
uvede příklady působení vnitřních a vnějších procesů v přírodní sféře a jejich 
vlivu na přírodu a na lidskou společnost 
Z-9-2-04p
uvede příklady působení přírodních vlivů na utváření zemského povrchu
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
77
Učivo  Země jako vesmírné těleso – tvar, velikost a pohyby Země, střídání dne a noci, střídání ročních
období, světový čas, časová pásma, pásmový čas, datová hranice, smluvený čas
  krajinná sféra – přírodní sféra, společenská a hospodářská sféra, složky a prvky přírodní sféry 
  systém  přírodní  sféry  na  planetární  úrovni  –  geografické  pásy,  geografická  (šířková)  pásma, 
