RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Očekávané výstupy žák
Z-9-5-01
porovnává různé krajiny jako součást pevninské části krajinné sféry,
rozlišuje na konkrétních příkladech specifické znaky a funkce krajin
Z-9-5-02
uvádí konkrétní příklady přírodních a kulturních krajinných složek a prvků,
prostorové rozmístění hlavních ekosystémů (biomů)
Z-9-5-03
uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika přírodních
a společenských vlivů na životní prostředí
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
Z-9-5-01p
umí pojmenovat různé krajiny jako součást pevninské části krajinné sféry,
rozliší na konkrétních příkladech specifické znaky a funkce krajin
Z-9-5-02p
uvede příklady přírodních a kulturních krajinných složek
Z-9-5-03
uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika přírodních
a společenských vlivů na životní prostředí
Učivo krajina – přírodní a společenské prostředí, typy krajin vztah přírody a společnosti – trvale udržitelný život a rozvoj, principy a zásady ochrany přírody
a životního prostředí, chráněná území přírody, globální ekologické a environmentální problémy
lidstva
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
79
ČESKÁ REPUBLIKA Očekávané výstupy žák
Z-9-6-01
vymezí a lokalizuje místní oblast (region) podle bydliště nebo školy
Z-9-6-02
hodnotí na přiměřené úrovni přírodní, hospodářské a kulturní poměry
místního regionu, možnosti dalšího rozvoje, přiměřeně analyzuje vazby
místního regionu k vyšším územním celkům
Z-9-6-03
hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni polohu, přírodní poměry, přírodní
zdroje, lidský a hospodářský potenciál České republiky v evropském
a světovém kontextu
Z-9-6-04
lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a hlavní jádrové
a periferní oblasti z hlediska osídlení a hospodářských aktivit
Z-9-6-05