RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Očekávané výstupy žák 
Z-9-5-01 
porovnává různé krajiny jako součást pevninské části krajinné sféry, 
rozlišuje na konkrétních příkladech specifické znaky a funkce krajin 
Z-9-5-02
uvádí konkrétní příklady přírodních a kulturních krajinných složek a prvků, 
prostorové rozmístění hlavních ekosystémů (biomů) 
Z-9-5-03
uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika přírodních 
a společenských vlivů na životní prostředí 
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák 
Z-9-5-01p 
umí pojmenovat různé krajiny jako součást pevninské části krajinné sféry, 
rozliší na konkrétních příkladech specifické znaky a funkce krajin 
Z-9-5-02p
uvede příklady přírodních a kulturních krajinných složek
Z-9-5-03
uvádí na vybraných příkladech závažné důsledky a rizika přírodních 
a společenských vlivů na životní prostředí 
Učivo  krajina – přírodní a společenské prostředí, typy krajin vztah přírody a společnosti – trvale udržitelný život a rozvoj, principy a zásady ochrany přírody
a životního  prostředí,  chráněná  území  přírody,  globální  ekologické  a  environmentální  problémy 
lidstva 
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
79
ČESKÁ REPUBLIKA Očekávané výstupy žák 
Z-9-6-01 
vymezí a lokalizuje místní oblast (region) podle bydliště nebo školy
Z-9-6-02
hodnotí na přiměřené úrovni přírodní, hospodářské a kulturní poměry 
místního regionu, možnosti dalšího rozvoje, přiměřeně analyzuje vazby 
místního regionu k vyšším územním celkům 
Z-9-6-03
hodnotí a porovnává na přiměřené úrovni polohu, přírodní poměry, přírodní 
zdroje, lidský a hospodářský potenciál České republiky v evropském 
a světovém kontextu 
Z-9-6-04
lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a hlavní jádrové 
a periferní oblasti z hlediska osídlení a hospodářských aktivit 
Z-9-6-05
