RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
ovládá základy praktické topografie a orientace v terénu
Z-9-7-02
aplikuje v terénu praktické postupy při pozorování, zobrazování a hodnocení
krajiny
Z-9-7-03
uplatňuje v praxi zásady bezpečného pohybu a pobytu v krajině, uplatňuje
v modelových situacích zásady bezpečného chování a jednání při
mimořádných událostech
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
80
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
Z-9-7-01
ovládá základy praktické topografie a orientace v terénu
Z-9-7-03p
uplatňuje v praxi zásady bezpečného pohybu a pobytu ve volné přírodě
Učivo cvičení a pozorování v terénu místní krajiny, geografické exkurze – orientační body, jevy,
pomůcky a přístroje; stanoviště, určování hlavních a vedlejších světových stran, pohyb podle
mapy a azimutu, odhad vzdáleností a výšek objektů v terénu; jednoduché panoramatické náčrtky
krajiny, situační plány, schematické náčrtky pochodové osy, hodnocení přírodních jevů
a ukazatelů
ochrana člověka při ohrožení zdraví a života – živelní pohromy; opatření proti nim, chování
a jednání při nebezpečí živelních pohrom v modelových situacích
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
81
5.7 UMĚNÍ A KULTURA
Charakteristika vzdělávací oblasti
Vzdělávací oblast Umění a kultura umožňuje žákům jiné než pouze racionální poznávání světa
a odráží nezastupitelnou součást lidské existence – umění a kulturu; kulturu jako procesy i výsledky
duchovní činnosti umožňující chápat kontinuitu proměn historické zkušenosti, v níž dochází
k socializaci jedince a jeho projekci do společenské existence, i jako neoddělitelnou součást
každodenního života (kultura chování, oblékání, cestování, práce); umění jako proces specifického
poznání a dorozumívání, v němž vznikají informace o vnějším a vnitřním světě a jeho vzájemné
provázanosti, které nelze formulovat a sdělovat jinými než uměleckými prostředky.