RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
obsahu vizuálně obrazných vyjádření v procesu komunikace a hledání nových i neobvyklých možností
pro uplatnění výsledků vlastní tvorby, děl výtvarného umění i děl dalších obrazových médií.
Cílové zaměření vzdělávací oblasti
Vzdělávání v dané vzdělávací oblasti směřuje k utváření a rozvíjení klíčových kompetencí tím,
že vede žáka k:
pochopení umění jako specifického způsobu poznání a k užívání jazyka umění jako svébytného
prostředku komunikace
chápání umění a kultury v jejich vzájemné provázanosti jako neoddělitelné součásti lidské
existence; k učení se prostřednictvím vlastní tvorby opírající se o subjektivně jedinečné vnímání,
cítění, prožívání a představy; k rozvíjení tvůrčího potenciálu, kultivování projevů a potřeb
a k utváření hierarchie hodnot
spoluvytváření vstřícné a podnětné atmosféry pro tvorbu, pochopení a poznání uměleckých hodnot
v širších sociálních a kulturních souvislostech, k tolerantnímu přístupu k různorodým kulturním
hodnotám současnosti a minulosti i kulturním projevům a potřebám různorodých skupin, národů
a národností
uvědomování si sebe samého jako svobodného jedince; k tvořivému přístupu ke světu, k možnosti
aktivního překonávání životních stereotypů a k obohacování emocionálního života
zaujímání osobní účasti v procesu tvorby a k chápání procesu tvorby jako způsobu nalézání
a vyjadřování osobních prožitků i postojů k jevům a vztahům v mnohotvárném světě
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
83
5.7.1 HUDEBNÍ VÝCHOVA