RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
s využitím tónového materiálu písně, hudební doprovod (akcentace těžké doby v rytmickém
doprovodu, ostinato, prodleva), hudební hry (ozvěna, otázka–odpověď), jednodílná písňová forma
(a–b)
záznam instrumentální melodie – čtení a zápis rytmického schématu jednoduchého motivku či
tématu instrumentální skladby, využití notačních programů
HUDEBNĚ POHYBOVÉ ČINNOSTI
taktování, pohybový doprovod znějící hudby – dvoudobý, třídobý a čtyřdobý takt, taneční hry
se zpěvem, jednoduché lidové tance
pohybové vyjádření hudby a reakce na změny v proudu znějící hudby – pantomima
a pohybová improvizace s využitím tanečních kroků
orientace v prostoru – utváření pohybové paměti, reprodukce pohybů prováděných při tanci či
pohybových hrách
POSLECHOVÉ ČINNOSTI
kvality tónů – délka, síla, barva, výška
vztahy mezi tóny – souzvuk, akord
hudební výrazové prostředky a hudební prvky s výrazným sémantickým nábojem – rytmus,
melodie, harmonie, barva, kontrast a gradace, pohyb melodie (melodie vzestupná a sestupná),
zvukomalba, metrické, rytmické, dynamické, harmonické změny v hudebním proudu
hudba vokální, instrumentální, vokálně instrumentální, lidský hlas a hudební nástroj hudební styly a žánry – hudba taneční, pochodová, ukolébavka apod.
hudební formy – malá písňová forma, velká písňová forma, rondo, variace
interpretace hudby – slovní vyjádření (jaká je to hudba a proč je taková)
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
85
2. stupeň
Očekávané výstupy žák
HV-9-1-01
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních
aktivitách