RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
harmonické
orientace v prostoru – rozvoj pohybové pamětí, reprodukce pohybů prováděných při tanci či
pohybových hrách
POSLECHOVÉ ČINNOSTI orientace v hudebním prostoru a analýza hudební skladby – postihování hudebně výrazových
prostředků, významné sémantické prvky užité ve skladbě (zvukomalba, dušemalba, pohyb
melodie, pravidelnost a nepravidelnost hudební formy) a jejich význam pro pochopení hudebního
díla
hudební dílo a jeho autor – hudební skladba v kontextu s jinými hudebními i nehudebními díly,
dobou vzniku, životem autora, vlastními zkušenostmi (inspirace, epigonství, kýč, módnost
a modernost, stylová provázanost)
hudební styly a žánry – chápání jejich funkcí vzhledem k životu jedince i společnosti, kulturním
tradicím a zvykům
interpretace znějící hudby – slovní charakterizování hudebního díla (slohové a stylové zařazení
apod.), vytváření vlastních soudů a preferencí
5.7.2 VÝTVARNÁ VÝCHOVA
Vzdělávací obsah vzdělávacího oboru
1. stupeň
Očekávané výstupy – 1. období žák
VV-3-1-01
rozpoznává a pojmenovává prvky vizuálně obrazného vyjádření (linie, tvary,
objemy, barvy, objekty); porovnává je a třídí na základě odlišností
vycházejících z jeho zkušeností, vjemů, zážitků a představ
VV-3-1-02
v tvorbě projevuje své vlastní životní zkušenosti; uplatňuje při tom v plošném
i prostorovém uspořádání linie, tvary, objemy, barvy, objekty a další prvky
a jejich kombinace
VV-3-1-03
vyjadřuje rozdíly při vnímání události různými smysly a pro jejich vizuálně
obrazné vyjádření volí vhodné prostředky
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
87
VV-3-1-04
interpretuje podle svých schopností různá vizuálně obrazná vyjádření;
odlišné interpretace porovnává se svou dosavadní zkušeností