RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
typy vizuálně obrazných vyjádření – hračky, objekty, ilustrace textů, volná malba, skulptura,
plastika, animovaný film, komiks, fotografie, elektronický obraz, reklama, vizualizované
dramatické akce, komunikační grafika; rozlišení, výběr a uplatnění pro vlastní tvůrčí záměry
přístupy k vizuálně obrazným vyjádřením – hledisko jejich vnímání (vizuální, haptické,
statické, dynamické), hledisko jejich motivace (fantazijní, symbolická, založená na smyslovém
vnímání, racionálně konstruktivní, expresivní); reflexe a vědomé uplatnění při vlastních tvůrčích
činnostech
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
90
OVĚŘOVÁNÍ KOMUNIKAČNÍCH ÚČINKŮ osobní postoj v komunikaci – jeho utváření a zdůvodňování; důvody vzniku odlišných
interpretací vizuálně obrazných vyjádření (samostatně vytvořených a přejatých), kritéria jejich
porovnávání, jejich zdůvodňování
komunikační obsah vizuálně obrazných vyjádření – utváření a uplatnění komunikačního
obsahu; vysvětlování a obhajoba výsledků tvorby s respektováním záměru autora; prezentace ve
veřejném prostoru, mediální prezentace
proměny komunikačního obsahu – záměry tvorby a proměny obsahu vizuálně obrazných
vyjádření vlastních děl i děl výtvarného umění; historické, sociální a kulturní souvislosti
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
91
5.8 ČLOVĚK A ZDRAVÍ
Charakteristika vzdělávací oblasti
Zdraví člověka je chápáno jako vyvážený stav tělesné, duševní a sociální pohody. Je utvářeno