Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Pro pohybové vzdělávání je charakteristické rozpoznávání a rozvíjení pohybového nadání, které 

předpokládá  diferenciaci  činností  i  hodnocení  výkonů  žáků.  Neméně  důležité  je  odhalování 
zdravotních  oslabení  žáků  a  jejich  korekce  v  běžných  i specifických  formách  pohybového  učení  – 
v povinné tělesné výchově, případně ve zdravotní tělesné výchově. Proto se nedílnou součástí tělesné 
výchovy  stávají  korektivní  a  speciální  vyrovnávací  cvičení,  která  jsou  podle  potřeby  preventivně 
využívána  v hodinách  tělesné  výchovy  pro  všechny  žáky  nebo  jsou  zadávána  žákům  se  zdravotním 
oslabením místo činností, které jsou kontraindikací jejich oslabení.  

Školám  se  současně  doporučuje  vyrovnávat  pohybový  deficit  žáků  III.  (příp.  II.)  zdravotní 

skupiny a jejich potřebu korektivních cvičení zařazováním povinného či volitelného předmětu, jehož 
obsah  vychází  z  tematického  okruhu  Zdravotní  tělesná  výchova  (jako  adekvátní  náhrady  povinné 
tělesné výchovy nebo jako rozšíření pohybové nabídky). Tato nabídka vychází ze situace v moderní 
společnosti, která v mnohém usnadňuje život, ale paradoxně tím vyvolává už  v  dětském věku četná 
zdravotní  oslabení,  která  je  nutné  napravovat  a  korigovat  (z  nedostatku  intenzivního  a vhodně 
zaměřeného pohybu, z dlouhodobého setrvávání ve statických polohách, z nadměrného příjmu potravy 
v  nevhodné  skladbě,  z  nekvalitního  ovzduší,  z  četných  stresových  situací,  nepříznivých  sociálních 
vztahů  atd.).  Základní  vzdělávání  tak  reaguje  na  poznatky  lékařů,  že  zdravotních  oslabení  v celé 
populaci přibývá a zdravotně oslabené dítě potřebuje větší množství spontánních i cíleně zaměřených 
pohybových  aktivit  než  dítě  zdravé.  Účast  ve  zdravotní  tělesné  výchově  vede  žáky  k  poznání 
charakteru  jejich  zdravotního  oslabení  i  míry  a  rozsahu  omezení  některých  činností.  Současně 
předkládá  konkrétní  způsoby  ovlivňování  zdravotních  oslabení  (speciální  cvičení,  všestranně 
zaměřené pohybové činnosti, relaxační techniky, plavání atd.) a jejich zařazování do denního režimu 
žáků. 

Témata, do kterých materiál patří