Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

  aktivnímu  zapojování  do  činností  podporujících  zdraví  a  do  propagace  zdravotně  prospěšných 

činností ve škole i v obci 

Část C 

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 

MŠMT Praha 2015 

 93 

5.8.1  VÝCHOVA KE ZDRAVÍ 

Vzdělávací obsah vzdělávacího oboru 

2. stupeň 

Očekávané výstupy žák 
VZ-9-1-01 

respektuje přijatá pravidla soužití mezi spolužáky i jinými vrstevníky 
a přispívá k utváření dobrých mezilidských vztahů v komunitě 

VZ-9-1-02 

vysvětlí role členů komunity (rodiny, třídy, spolku) a uvede příklady 
pozitivního a negativního vlivu na kvalitu sociálního klimatu (vrstevnická 
komunita, rodinné prostředí) z hlediska prospěšnosti zdraví 

VZ-9-1-03 

vysvětlí na příkladech přímé souvislosti mezi tělesným, duševním a sociálním 
zdravím; vysvětlí vztah mezi uspokojováním základních lidských potřeb 
a hodnotou zdraví 

VZ-9-1-04 

posoudí různé způsoby chování lidí z hlediska odpovědnosti za vlastní zdraví 
i zdraví druhých a vyvozuje z nich osobní odpovědnost ve prospěch aktivní 
podpory zdraví 

VZ-9-1-05 

usiluje v rámci svých možností a zkušeností o aktivní podporu zdraví 

VZ-9-1-06 

vyjádří vlastní názor k problematice zdraví a diskutuje o něm v kruhu 
vrstevníků, rodiny i v nejbližším okolí 

VZ-9-1-07 

dává do souvislostí složení stravy a způsob stravování s rozvojem 
civilizačních nemocí a v rámci svých možností uplatňuje zdravé stravovací 
návyky 

VZ-9-1-08 

uplatňuje osvojené preventivní způsoby rozhodování, chování a jednání 
v souvislosti s běžnými, přenosnými, civilizačními a jinými chorobami; svěří 
se se zdravotním problémem a v případě potřeby vyhledá odbornou pomoc 

VZ-9-1-09 

projevuje odpovědný vztah k sobě samému, k vlastnímu dospívání 
a pravidlům zdravého životního stylu; dobrovolně se podílí na programech 
podpory zdraví v rámci školy a obce 

VZ-9-1-10 

samostatně využívá osvojené kompenzační a relaxační techniky a sociální 
dovednosti k regeneraci organismu, překonávání únavy a předcházení 
stresovým situacím 

Témata, do kterých materiál patří