RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
VV-5-1-01p až VV-5-1-07p uplatňuje základní dovednosti pro vlastní tvorbu, realizuje svůj
tvůrčí záměr
VV-5-1-01p, VV-5-1-02p rozlišuje, porovnává, třídí a pojmenovává linie, barvy, tvary,
objekty, rozpoznává jejich základní vlastnosti a vztahy (kontrasty – velikost,
barevný kontrast), uplatňuje je podle svých schopností při vlastní tvorbě, při
vnímání tvorby ostatních i umělecké produkce i na příkladech z běžného života
(s dopomocí učitele)
VV-5-1-03p, VV-5-1-04p při tvorbě vychází ze svých zrakových, hmatových i sluchových
vjemů, vlastních prožitků, zkušeností a fantazie
VV-5-1-06p vyjádří (slovně, mimoslovně, graficky) pocit z vnímání tvůrčí činnosti vlastní,
ostatních i uměleckého díla
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
88
Učivo
ROZVÍJENÍ SMYSLOVÉ CITLIVOSTI
prvky vizuálně obrazného vyjádření – linie, tvary, objemy, světlostní a barevné kvality, textury
– jejich jednoduché vztahy (podobnost, kontrast, rytmus), jejich kombinace a proměny v ploše,
objemu a prostoru
uspořádání objektů do celků – uspořádání na základě jejich výraznosti, velikosti a vzájemného
postavení ve statickém a dynamickém vyjádření
reflexe a vztahy zrakového vnímání ke vnímání ostatními smysly -– vizuálně obrazná
vyjádření podnětů hmatových, sluchových, pohybových, čichových, chuťových a vyjádření
vizuálních podnětů prostředky vnímatelnými ostatními smysly
smyslové účinky vizuálně obrazných vyjádření – umělecká výtvarná tvorba, fotografie, film,
tiskoviny, televize, elektronická média, reklama
UPLATŇOVÁNÍ SUBJEKTIVITY prostředky pro vyjádření emocí, pocitů, nálad, fantazie, představ a osobních zkušeností –