RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
VV-3-1-05
na základě vlastní zkušenosti nalézá a do komunikace zapojuje obsah
vizuálně obrazných vyjádření, která samostatně vytvořil, vybral či upravil
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
VV-3-1-01 až VV-5-1-05p zvládá základní dovednosti pro vlastní tvorbu
VV-3-1-01p rozpoznává, pojmenovává a porovnává linie, barvy, tvary, objekty ve
výsledcích tvorby vlastní, tvorby ostatních i na příkladech z běžného života
(s dopomocí učitele)
VV-3-1-02p, VV-3-1-04p uplatňuje vlastní zkušenosti, prožitky a fantazii při tvůrčích
činnostech, je schopen výsledky své činnosti sdělit svým spolužákům
Očekávané výstupy – 2. období žák
VV-5-1-01
při vlastních tvůrčích činnostech pojmenovává prvky vizuálně obrazného
vyjádření; porovnává je na základě vztahů (světlostní poměry, barevné
kontrasty, proporční vztahy a jiné)
VV-5-1-02
užívá a kombinuje prvky vizuálně obrazného vyjádření ve vztahu k celku:
v plošném vyjádření linie a barevné plochy; v objemovém vyjádření
modelování a skulpturální postup; v prostorovém vyjádření uspořádání
prvků ve vztahu k vlastnímu tělu i jako nezávislý model
VV-5-1-03
při tvorbě vizuálně obrazných vyjádření se vědomě zaměřuje na projevení
vlastních životních zkušeností i na tvorbu vyjádření, která mají komunikační
účinky pro jeho nejbližší sociální vztahy
VV-5-1-04
nalézá vhodné prostředky pro vizuálně obrazná vyjádření vzniklá na základě
vztahu zrakového vnímání k vnímání dalšími smysly; uplatňuje je v plošné,
objemové i prostorové tvorbě
VV-5-1-05
osobitost svého vnímání uplatňuje v přístupu k realitě, k tvorbě a interpretaci
vizuálně obrazného vyjádření; pro vyjádření nových i neobvyklých pocitů
a prožitků svobodně volí a kombinuje prostředky (včetně prostředků
a postupů současného výtvarného umění)
VV-5-1-06
porovnává různé interpretace vizuálně obrazného vyjádření a přistupuje
k nim jako ke zdroji inspirace
VV-5-1-07
nalézá a do komunikace v sociálních vztazích zapojuje obsah vizuálně
obrazných vyjádření, která samostatně vytvořil, vybral či upravil