RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
HV-5-1-07
ztvárňuje hudbu pohybem s využitím tanečních kroků, na základě
individuálních schopností a dovedností vytváří pohybové improvizace
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
84
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření:
žák
HV-5-1-01p zpívá písně v přiměřeném rozsahu k individuálním schopnostem
HV-5-1-02p, HV-5-1-07p
propojí vlastní pohyb s hudbou
HV-5-1-03p doprovodí spolužáky na rytmické hudební nástroje
HV-5-1-06p odliší tóny podle výšky, síly a barvy
-
pozorně vnímá znějící hudbu různých skladeb
-
správně hospodaří s dechem při interpretaci písní
frázování
Učivo
VOKÁLNÍ ČINNOSTI
pěvecký a mluvní projev – pěvecké dovednosti (dýchání, výslovnost, nasazení a tvorba tónu,
dynamicky odlišený zpěv), hlasová hygiena, rozšiřování hlasového rozsahu
hudební rytmus – realizace písní ve 2/4, 3/4 a 4/4 taktu
dvojhlas a vícehlas – prodleva, kánon, lidový dvojhlas apod.
intonace, vokální improvizace – diatonické postupy v durových a mollových tóninách
(V., III. a I. stupeň, volné nástupy VIII. a spodního V. stupně apod.), hudební hry (ozvěna, otázka–
odpověď apod.)
záznam vokální hudby – zachycení melodie písně pomocí jednoduchého grafického vyjádření
(např. linky), nota jako grafický znak pro tón, zápis rytmu jednoduché písně, notový zápis jako
opora při realizaci písně
INSTRUMENTÁLNÍ ČINNOSTI
hra na hudební nástroje – reprodukce motivů, témat, jednoduchých skladbiček pomocí
jednoduchých hudebních nástrojů z Orffova instrumentáře, zobcových fléten, keyboardů apod.
rytmizace, melodizace a stylizace, hudební improvizace – tvorba předeher, meziher a doher