RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
intonace a vokální improvizace – diatonické postupy v durových a mollových tóninách,
improvizace jednoduchých hudebních forem
hudební rytmus – odhalování vzájemných souvislostí rytmu řeči a hudby, využívání rytmických
zákonitostí při vokálním projevu
orientace v notovém záznamu vokální skladby – notový zápis jako opora při realizaci písně či
složitější vokální nebo vokálně instrumentální skladby
rozvoj hudebního sluchu a hudební představivosti – reprodukce tónů, převádění melodií
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
86
z nezpěvné do zpěvné polohy, zachycování rytmu, popřípadě i melodie zpívané (hrané) písně
pomocí grafického (notového) záznamu
reflexe vokálního projevu – vlastní vokální projev a vokální projev ostatních, hledání možností
nápravy hlasové nedostatečnosti (transpozice melodie, využití jiné hudební činnosti)
INSTRUMENTÁLNÍ ČINNOSTI
hra na hudební nástroje – nástrojová reprodukce melodií (motivků, témat, písní, jednoduchých
skladeb), hra a tvorba doprovodů s využitím nástrojů Orffova instrumentáře, keyboardů a počítače,
nástrojová improvizace (jednoduché hudební formy)
záznam hudby – noty, notační programy (např. Capella, Finale, Sibelius) a další způsoby
záznamu hudby
vyjadřování hudebních i nehudebních představ a myšlenek pomocí hudebního nástroje –
představy rytmické, melodické, tempové, dynamické, formální
tvorba doprovodů pro hudebně dramatické projevy
HUDEBNĚ POHYBOVÉ ČINNOSTI pohybový doprovod znějící hudby – taktování, taneční kroky, vlastní pohybové ztvárnění
pohybové vyjádření hudby v návaznosti na sémantiku hudebního díla – pantomima, improvizace
pohybové reakce na změny v proudu znějící hudby – tempové, dynamické, rytmicko-metrické,