RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
uvádí příklady účasti a působnosti České republiky ve světových
mezinárodních a nadnárodních institucích, organizacích a integracích států
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
Z-9-6-01p
vymezí a lokalizuje území místní krajiny a oblasti (regionu) podle bydliště
nebo školy
Z-9-6-02p
charakterizuje přírodní, hospodářské a kulturní poměry místního regionu
Z-9-6-03p
určí zeměpisnou polohu a rozlohu České republiky a její sousední státy
Z-9-6-03p
rozlišuje přírodní podmínky ČR, popíše povrch a jeho členitost
Z-9-6-03p
uvede hlavní údaje o rozmístění obyvatelstva
Z-9-6-04p
vyhledá na mapách jednotlivé kraje České republiky a charakterizuje
hospodářské poměry, přírodní zvláštnosti a kulturní zajímavosti
Učivo místní region – zeměpisná poloha, kritéria pro vymezení místního regionu, vztahy k okolním
regionům, základní přírodní a socioekonomické charakteristiky s důrazem na specifika regionu
důležitá pro jeho další rozvoj (potenciál × bariéry)
Česká republika – zeměpisná poloha, rozloha, členitost, přírodní poměry a zdroje; obyvatelstvo:
základní geografické, demografické a hospodářské charakteristiky, sídelní poměry; rozmístění
hospodářských aktivit, sektorová a odvětvová struktura hospodářství; transformační společenské,
politické a hospodářské procesy a jejich územní projevy a dopady; hospodářské a politické
postavení České republiky v Evropě a ve světě, zapojení do mezinárodní dělby práce a obchodu
regiony České republiky – územní jednotky státní správy a samosprávy, krajské členění, kraj
místního regionu, přeshraniční spolupráce se sousedními státy v euroregionech
TERÉNNÍ GEOGRAFICKÁ VÝUKA, PRAXE A APLIKACE Očekávané výstupy žák
Z-9-7-01