RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
výškové stupně
systém přírodní sféry na regionální úrovni – přírodní oblasti
REGIONY SVĚTA Očekávané výstupy žák
Z-9-3-01
rozlišuje zásadní přírodní a společenské atributy jako kritéria pro vymezení,
ohraničení a lokalizaci regionů světa
Z-9-3-02
lokalizuje na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle
zvolených kritérií, srovnává jejich postavení, rozvojová jádra a periferní
zóny
Z-9-3-03
porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní, kulturní,
společenské, politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti,
potenciál a bariéry jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů
světa a vybraných (modelových) států
Z-9-3-04
zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa nastaly, nastávají, mohou
nastat a co je příčinou zásadních změn v nich
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
Z-9-3-02p
vyhledá na mapách jednotlivé světadíly a oceány
Z-9-3-03p
rozliší zásadní přírodní a společenské znaky světových regionů
Z-9-3-03p
charakterizuje polohu, rozlohu, přírodní, kulturní, společenské, politické
a hospodářské poměry vybraných světadílů, oceánů a vybraných států
Učivo světadíly, oceány, makroregiony světa – určující a porovnávací kritéria; jejich přiměřená
charakteristika z hlediska přírodních a socioekonomických poměrů s důrazem na vazby
a souvislosti (přírodní oblasti, podnebné oblasti, sídelní oblasti, jazykové oblasti, náboženské
oblasti, kulturní oblasti)
modelové regiony světa – vybrané modelové přírodní, společenské, politické, hospodářské
a environmentální problémy, možnosti jejich řešení
SPOLEČENSKÉ A HOSPODÁŘSKÉ PROSTŘEDÍ Očekávané výstupy žák
Z-9-4-01
posoudí na přiměřené úrovni prostorovou organizaci světové populace, její
rozložení, strukturu, růst, pohyby a dynamiku růstu a pohybů, zhodnotí na
vybraných příkladech mozaiku multikulturního světa