Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

výškové stupně 

  systém přírodní sféry na regionální úrovni – přírodní oblasti 
 

REGIONY SVĚTA Očekávané výstupy žák 
Z-9-3-01 

rozlišuje zásadní přírodní a společenské atributy jako kritéria pro vymezení, 
ohraničení a lokalizaci regionů světa 

Z-9-3-02 

lokalizuje na mapách světadíly, oceány a makroregiony světa podle 
zvolených kritérií, srovnává jejich postavení, rozvojová jádra a periferní 
zóny 

Z-9-3-03 

porovnává a přiměřeně hodnotí polohu, rozlohu, přírodní, kulturní, 
společenské, politické a hospodářské poměry, zvláštnosti a podobnosti, 
potenciál a bariéry jednotlivých světadílů, oceánů, vybraných makroregionů 
světa a vybraných (modelových) států 

Z-9-3-04 

zvažuje, jaké změny ve vybraných regionech světa nastaly, nastávají, mohou 
nastat a co je příčinou zásadních změn v nich 

Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák 
Z-9-3-02p 

vyhledá na mapách jednotlivé světadíly a oceány 

Z-9-3-03p 

rozliší zásadní přírodní a společenské znaky světových regionů 

Z-9-3-03p 

charakterizuje polohu, rozlohu, přírodní, kulturní, společenské, politické 
a hospodářské poměry vybraných světadílů, oceánů a vybraných států 

Učivo   světadíly,  oceány,  makroregiony  světa  –  určující  a  porovnávací  kritéria;  jejich  přiměřená 

charakteristika  z  hlediska  přírodních  a  socioekonomických  poměrů  s  důrazem  na  vazby 
a souvislosti  (přírodní  oblasti,  podnebné  oblasti,  sídelní  oblasti,  jazykové  oblasti,  náboženské 
oblasti, kulturní oblasti)

  modelové  regiony  světa  –  vybrané  modelové  přírodní,  společenské,  politické,  hospodářské 

a environmentální problémy, možnosti jejich řešení 

SPOLEČENSKÉ A HOSPODÁŘSKÉ PROSTŘEDÍ Očekávané výstupy žák 
Z-9-4-01 

posoudí na přiměřené úrovni prostorovou organizaci světové populace, její 
rozložení, strukturu, růst, pohyby a dynamiku růstu a pohybů, zhodnotí na 
vybraných příkladech mozaiku multikulturního světa 

Témata, do kterých materiál patří