RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
P-9-4-02p
rozliší jednotlivé skupiny živočichů a zná jejich hlavní zástupce
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
73
P-9-4-03
odvodí na základě vlastního pozorování základní projevy chování živočichů 
v přírodě, objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí 
P-9-4-04p
ví o významu živočichů v přírodě i pro člověka a uplatňuje zásady bezpečného 
chování ve styku se živočichy 
-
využívá zkušenosti s chovem vybraných domácích živočichů k zajišťování 
jejich životních potřeb 
Učivo  stavba těla, stavba a funkce jednotlivých částí těla – živočišná buňka, tkáně, orgány, orgánové
soustavy, organismy jednobuněčné a mnohobuněčné, rozmnožování
 vývoj, vývin a systém živočichů – významní zástupci jednotlivých skupin živočichů – prvoci,
bezobratlí  (žahavci,  ploštěnci,  hlísti,  měkkýši,  kroužkovci,  členovci),  strunatci  (paryby,  ryby, 
obojživelníci, plazi, ptáci, savci)  
 rozšíření, význam a ochrana živočichů – hospodářsky a epidemiologicky významné druhy, péče
o vybrané domácí živočichy, chov domestikovaných živočichů, živočišná společenstva
 projevy chování živočichů
BIOLOGIE ČLOVĚKA Očekávané výstupy žák 
P-9-5-01 
určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav 
lidského těla, vysvětlí jejich vztahy 
P-9-5-02
orientuje se v základních vývojových stupních fylogeneze člověka
P-9-5-03
objasní vznik a vývin nového jedince od početí až do stáří
P-9-5-04
rozlišuje příčiny, případně příznaky běžných nemocí a uplatňuje zásady 
jejich prevence a léčby, objasní význam zdravého způsobu života 
P-9-5-05
aplikuje první pomoc při poranění a jiném poškození těla
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák 
P-9-5-01p 
popíše stavbu orgánů a orgánových soustav lidského těla a jejich funkce
