RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
P-9-4-02p
rozliší jednotlivé skupiny živočichů a zná jejich hlavní zástupce
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
73
P-9-4-03
odvodí na základě vlastního pozorování základní projevy chování živočichů
v přírodě, objasní jejich způsob života a přizpůsobení danému prostředí
P-9-4-04p
ví o významu živočichů v přírodě i pro člověka a uplatňuje zásady bezpečného
chování ve styku se živočichy
-
využívá zkušenosti s chovem vybraných domácích živočichů k zajišťování
jejich životních potřeb
Učivo stavba těla, stavba a funkce jednotlivých částí těla – živočišná buňka, tkáně, orgány, orgánové
soustavy, organismy jednobuněčné a mnohobuněčné, rozmnožování
vývoj, vývin a systém živočichů – významní zástupci jednotlivých skupin živočichů – prvoci,
bezobratlí (žahavci, ploštěnci, hlísti, měkkýši, kroužkovci, členovci), strunatci (paryby, ryby,
obojživelníci, plazi, ptáci, savci)
rozšíření, význam a ochrana živočichů – hospodářsky a epidemiologicky významné druhy, péče
o vybrané domácí živočichy, chov domestikovaných živočichů, živočišná společenstva
projevy chování živočichů
BIOLOGIE ČLOVĚKA Očekávané výstupy žák
P-9-5-01
určí polohu a objasní stavbu a funkci orgánů a orgánových soustav
lidského těla, vysvětlí jejich vztahy
P-9-5-02
orientuje se v základních vývojových stupních fylogeneze člověka
P-9-5-03
objasní vznik a vývin nového jedince od početí až do stáří
P-9-5-04
rozlišuje příčiny, případně příznaky běžných nemocí a uplatňuje zásady
jejich prevence a léčby, objasní význam zdravého způsobu života
P-9-5-05
aplikuje první pomoc při poranění a jiném poškození těla
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
P-9-5-01p
popíše stavbu orgánů a orgánových soustav lidského těla a jejich funkce