RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
vývin, reakce na podněty; názory na vznik života
základní struktura života – buňky, pletiva, tkáně, orgány, orgánové soustavy, organismy
jednobuněčné a mnohobuněčné
význam a zásady třídění organismů dědičnost a proměnlivost organismů – podstata dědičnosti a přenos dědičných informací, gen,
křížení
viry a bakterie – výskyt, význam a praktické využití
BIOLOGIE HUB Očekávané výstupy žák
P-9-2-01
rozpozná naše nejznámější jedlé a jedovaté houby s plodnicemi a porovná je
podle charakteristických znaků
P-9-2-02
vysvětlí různé způsoby výživy hub a jejich význam v ekosystémech a místo
v potravních řetězcích
P-9-2-03
objasní funkci dvou organismů ve stélce lišejníků
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
P-9-2-01p
rozpozná naše nejznámější jedlé a jedovaté houby podle charakteristických
znaků
P-9-2-03p
pozná lišejníky
Učivo houby bez plodnic – základní charakteristika, pozitivní a negativní vliv na člověka a živé
organismy
houby s plodnicemi – stavba, výskyt, význam, zásady sběru, konzumace a první pomoc při otravě
houbami
lišejníky – stavba, symbióza, výskyt a význam
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
72
BIOLOGIE ROSTLIN Očekávané výstupy žák
P-9-3-01
odvodí na základě pozorování uspořádání rostlinného těla od buňky přes
pletiva až k jednotlivým orgánům
P-9-3-02
porovná vnější a vnitřní stavbu jednotlivých orgánů a uvede praktické
příklady jejich funkcí a vztahů v rostlině jako celku
P-9-3-03
vysvětlí princip základních rostlinných fyziologických procesů a jejich
využití při pěstování rostlin
P-9-3-04
rozlišuje základní systematické skupiny rostlin a určuje jejich význačné
zástupce pomocí klíčů a atlasů