RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
rozpozná přeměny skupenství látek
Učivo
vlastnosti látek – hustota, rozpustnost, tepelná a elektrická vodivost, vliv atmosféry na vlastnosti
a stav látek
zásady bezpečné práce – ve školní pracovně (laboratoři) i v běžném životě nebezpečné látky a přípravky – H-věty, P-věty, piktogramy a jejich význam
mimořádné události – havárie chemických provozů, úniky nebezpečných látek
SMĚSI Očekávané výstupy žák
CH-9-2-01
rozlišuje směsi a chemické látky
CH-9-2-02
vypočítá složení roztoků, připraví prakticky roztok daného složení
CH-9-2-03
vysvětlí základní faktory ovlivňující rozpouštění pevných látek
CH-9-2-04
navrhne postupy a prakticky provede oddělování složek směsí o známém
složení; uvede příklady oddělování složek v praxi
CH-9-2-05
rozliší různé druhy vody a uvede příklady jejich výskytu a použití
CH-9-2-06
uvede příklady znečišťování vody a vzduchu v pracovním prostředí
a domácnosti, navrhne nejvhodnější preventivní opatření a způsoby likvidace
znečištění
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
CH-9-2-01p pozná směsi a chemické látky
CH-9-2-02p rozezná druhy roztoků a jejich využití v běžném životě
CH-9-2-05p rozliší různé druhy vody a uvede příklady jejich použití
CH-9-2-06p uvede zdroje znečišťování vody a vzduchu ve svém nejbližším okolí
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
68
Učivo směsi – různorodé, stejnorodé roztoky; hmotnostní zlomek a koncentrace roztoku;
koncentrovanější, zředěnější, nasycený a nenasycený roztok; vliv teploty, míchání a plošného
obsahu pevné složky na rychlost jejího rozpouštění do roztoku; oddělování složek směsí
(usazování, filtrace, destilace, krystalizace, sublimace)