RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
LÁTKY A TĚLESA Očekávané výstupy žák
F-9-1-01
změří vhodně zvolenými měřidly některé důležité fyzikální veličiny
charakterizující látky a tělesa
F-9-1-02
uvede konkrétní příklady jevů dokazujících, že se částice látek neustále
pohybují a vzájemně na sebe působí
F-9-1-03
předpoví, jak se změní délka či objem tělesa při dané změně jeho teploty
F-9-1-04
využívá s porozuměním vztah mezi hustotou, hmotností a objemem při řešení
praktických problémů
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
F-9-1-01p
změří v jednoduchých konkrétních případech vhodně zvolenými měřidly
důležité fyzikální veličiny charakterizující látky a tělesa – délku, hmotnost, čas
Učivo měřené veličiny – délka, objem, hmotnost, teplota a její změna, čas
skupenství látek – souvislost skupenství látek s jejich částicovou stavbou; difuze
POHYB TĚLES; SÍLY Očekávané výstupy žák
F-9-2-01
rozhodne, jaký druh pohybu těleso koná vzhledem k jinému tělesu
F-9-2-02
využívá s porozuměním při řešení problémů a úloh vztah mezi rychlostí,
dráhou a časem u rovnoměrného pohybu těles
F-9-2-03
změří velikost působící síly
F-9-2-04
určí v konkrétní jednoduché situaci druhy sil působících na těleso, jejich
velikosti, směry a výslednici
F-9-2-05
využívá Newtonovy zákony pro objasňování či předvídání změn pohybu těles
při působení stálé výsledné síly v jednoduchých situacích
F-9-2-06
aplikuje poznatky o otáčivých účincích síly při řešení praktických problémů
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
64
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
F-9-2-01p
rozeznává, že je těleso v klidu, či pohybu vůči jinému tělesu
F-9-2-02p
zná vztah mezi rychlostí, dráhou a časem u rovnoměrného přímočarého pohybu
těles při řešení jednoduchých problémů