Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

V této vzdělávací oblasti dostávají žáci příležitost poznávat přírodu jako systém, jehož součásti 

jsou vzájemně propojeny, působí na sebe a ovlivňují se. Na takovém poznání je založeno i pochopení 
důležitosti  udržování  přírodní  rovnováhy  pro  existenci  živých  soustav  i  člověka,  včetně  možných 
ohrožení plynoucích z přírodních procesů, z lidské činnosti a zásahů člověka do přírody. Vzdělávací 
oblast také významně podporuje vytváření otevřeného myšlení (přístupného alternativním názorům), 
kritického myšlení a logického uvažování. 

Vzdělávací obory vzdělávací oblasti Člověk a příroda, jimiž jsou Fyzika, Chemie, Přírodopis 

a Zeměpis, svým činnostním a badatelským charakterem výuky umožňují žákům hlouběji porozumět 
zákonitostem přírodních procesů, a tím si uvědomovat i užitečnost přírodovědných poznatků a jejich 
aplikací v praktickém životě. Zvláště významné je to, že při studiu přírody specifickými poznávacími 
metodami si žáci osvojují i důležité dovednosti. Jedná se především o rozvíjení dovednosti soustavně, 
objektivně  a  spolehlivě  pozorovat,  experimentovat  a měřit,  vytvářet  a  ověřovat  hypotézy  o  podstatě 
pozorovaných přírodních jevů, analyzovat výsledky tohoto ověřování a vyvozovat z nich závěry. Žáci 
se tak učí zkoumat příčiny přírodních procesů, souvislosti či vztahy mezi nimi, klást si otázky (Jak? 
Proč?  Co  se  stane,  jestliže?)  a  hledat  na  ně  odpovědi,  vysvětlovat  pozorované  jevy,  hledat  a  řešit 
poznávací  nebo  praktické  problémy,  využívat  poznání  zákonitostí  přírodních  procesů  pro  jejich 
předvídání či ovlivňování. 

Témata, do kterých materiál patří