RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
vnitřní svět člověka – vnímání, prožívání, poznávání a posuzování skutečnosti, sebe i druhých
lidí, systém osobních hodnot, sebehodnocení; stereotypy v posuzování druhých lidí
osobní rozvoj – životní cíle a plány, životní perspektiva, adaptace na životní změny, sebezměna;
význam motivace, aktivity, vůle a osobní kázně při seberozvoji
ČLOVĚK, STÁT A HOSPODÁŘSTVÍ Očekávané výstupy žák
VO-9-3-01
rozlišuje a porovnává různé formy vlastnictví, včetně duševního vlastnictví,
a způsoby jejich ochrany, uvede příklady
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
59
VO-9-3-02
sestaví jednoduchý rozpočet domácnosti, uvede hlavní příjmy a výdaje, rozliší
pravidelné a jednorázové příjmy a výdaje, zváží nezbytnost jednotlivých
výdajů v hospodaření domácnosti, objasní princip vyrovnaného,
schodkového a přebytkového rozpočtu domácnosti, dodržuje zásady
hospodárnosti a vyhýbá se rizikům při hospodaření s penězi
VO-9-3-03
na příkladech ukáže vhodné využití různých nástrojů hotovostního
a bezhotovostního placení, uvede příklady použití debetní a kreditní platební
karty, vysvětlí jejich omezení
VO-9-3-04
vysvětlí, jakou funkci plní banky a jaké služby občanům nabízejí, vysvětlí
význam úroku placeného a přijatého, uvede nejčastější druhy pojištění
a navrhne, kdy je využít
VO-9-3-05
uvede a porovná nejobvyklejší způsoby nakládání s volnými prostředky
a způsoby krytí deficitu
VO-9-3-06
na příkladu chování kupujících a prodávajících vyloží podstatu fungování
trhu, objasní vliv nabídky a poptávky na tvorbu ceny a její změny, na
příkladu ukáže tvorbu ceny jako součet nákladů, zisku a DPH, popíše vliv
inflace na hodnotu peněz
VO-9-3-07
rozlišuje, ze kterých zdrojů pocházejí příjmy státu a do kterých oblastí stát
směruje své výdaje, uvede příklady dávek a příspěvků, které ze státního
rozpočtu získávají občané