RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
VO-9-1-07
uplatňuje vhodné způsoby chování a komunikace v různých životních
situacích, případné neshody či konflikty s druhými lidmi řeší nenásilným
způsobem
VO-9-1-08
objasní potřebu tolerance ve společnosti, respektuje kulturní zvláštnosti
i odlišné názory, zájmy, způsoby chování a myšlení lidí, zaujímá tolerantní
postoje k menšinám
VO-9-1-09
rozpoznává netolerantní, rasistické, xenofobní a extremistické projevy
v chování lidí a zaujímá aktivní postoj proti všem projevům lidské
nesnášenlivosti
VO-9-1-10
posoudí a na příkladech doloží přínos spolupráce lidí při řešení konkrétních
úkolů a dosahování některých cílů v rodině, ve škole, v obci
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
VO-9-1-03p přistupuje kriticky k projevům vandalismu
VO-9-1-06p v modelové situaci uplatní dovednosti potřebné k ochraně osob za
mimořádných událostí
VO-9-1-07p respektuje mravní principy a pravidla společenského soužití
VO-9-1-07p uplatňuje vhodné způsoby chování a komunikace v různých životních situacích
a rozlišuje projevy nepřiměřeného chování a porušování společenských norem
VO-9-1-08p rozpoznává hodnoty přátelství a vztahů mezi lidmi a je ohleduplný ke starým,
nemocným a postiženým spoluobčanům
VO-9-1-09p je seznámen s nebezpečím rasismu a xenofobie
VO-9-1-08p respektuje kulturní zvláštnosti, názory a zájmy minoritních skupin ve
společnosti
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
58
Učivo naše škola – život ve škole, práva a povinnosti žáků, význam a činnost žákovské samosprávy,
společná pravidla a normy; vklad vzdělání pro život
naše obec, region, kraj – důležité instituce, zajímavá a památná místa, významní rodáci, místní
tradice; ochrana kulturních památek, přírodních objektů a majetku
naše vlast – pojem vlasti a vlastenectví; zajímavá a památná místa, co nás proslavilo, významné