RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
s ohledem na měnící se životní situaci
utváření pozitivních vztahů k opačnému pohlaví v prostředí školy i mimo školu, k rozpoznávání
stereotypního nahlížení na postavení muže a ženy v rodině, v zaměstnání i v politickém životě,
k vnímání předsudků v nazírání na roli žen ve společnosti
rozpoznávání názorů a postojů ohrožujících lidskou důstojnost nebo odporujících základním
principům demokratického soužití; ke zvyšování odolnosti vůči myšlenkové manipulaci
uplatňování vhodných prostředků komunikace k vyjadřování vlastních myšlenek, citů, názorů
a postojů, k zaujímání a obhajování vlastních postojů a k přiměřenému obhajování svých práv
5.5.1 DĚJEPIS
Vzdělávací obsah vzdělávacího oboru
2. stupeň
ČLOVĚK V DĚJINÁCH Očekávané výstupy žák
D-9-1-01
uvede konkrétní příklady důležitosti a potřebnosti dějepisných poznatků
D-9-1-02
uvede příklady zdrojů informací o minulosti; pojmenuje instituce, kde jsou
tyto zdroje shromažďovány
D-9-1-03
orientuje se na časové ose a v historické mapě, řadí hlavní historické epochy
v chronologickém sledu
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
53
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
D-9-1-01p
chápe význam dějin jako možnost poučit se z minulosti
Učivo
význam zkoumání dějin, získávání informací o dějinách; historické prameny
historický čas a prostor
POČÁTKY LIDSKÉ SPOLEČNOSTI Očekávané výstupy žák
D-9-2-01
charakterizuje život pravěkých sběračů a lovců, jejich materiální a duchovní
kulturu
D-9-2-02
objasní význam zemědělství, dobytkářství a zpracování kovů pro lidskou
společnost
D-9-2-03
uvede příklady archeologických kultur na našem území