Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




RVP ZV 2016

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (1.76 MB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

s ohledem na měnící se životní situaci 

  utváření pozitivních vztahů k opačnému pohlaví v prostředí školy i mimo školu, k rozpoznávání 

stereotypního  nahlížení  na  postavení  muže  a  ženy  v rodině,  v  zaměstnání  i  v  politickém  životě, 
k vnímání předsudků v nazírání na roli žen ve společnosti  

  rozpoznávání  názorů  a  postojů  ohrožujících  lidskou  důstojnost  nebo  odporujících  základním 

principům demokratického soužití; ke zvyšování odolnosti vůči myšlenkové manipulaci 

  uplatňování  vhodných  prostředků  komunikace  k  vyjadřování  vlastních  myšlenek,  citů,  názorů 

a postojů, k zaujímání a obhajování vlastních postojů a k přiměřenému obhajování svých práv 

5.5.1  DĚJEPIS 

Vzdělávací obsah vzdělávacího oboru 

2. stupeň 

ČLOVĚK V DĚJINÁCH  Očekávané výstupy žák 
D-9-1-01 

uvede konkrétní příklady důležitosti a potřebnosti dějepisných poznatků 

D-9-1-02 

uvede příklady zdrojů informací o minulosti; pojmenuje instituce, kde jsou 
tyto zdroje shromažďovány 

D-9-1-03 

orientuje se na časové ose a v historické mapě, řadí hlavní historické epochy 
v chronologickém sledu 

Část C 

Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 

MŠMT Praha 2015 

 53 

Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák 
D-9-1-01p 

chápe význam dějin jako možnost poučit se z minulosti 

Učivo 

  význam zkoumání dějin, získávání informací o dějinách; historické prameny  
  historický čas a prostor 

POČÁTKY LIDSKÉ SPOLEČNOSTI Očekávané výstupy žák 
D-9-2-01 

charakterizuje život pravěkých sběračů a lovců, jejich materiální a duchovní 
kulturu 

D-9-2-02 

objasní význam zemědělství, dobytkářství a zpracování kovů pro lidskou 
společnost 

D-9-2-03 

uvede příklady archeologických kultur na našem území 

Témata, do kterých materiál patří