RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
D-9-8-02
vysvětlí a na příkladech doloží mocenské a politické důvody euroatlantické
hospodářské a vojenské spolupráce
D-9-8-03
posoudí postavení rozvojových zemí
D-9-8-04
prokáže základní orientaci v problémech současného světa
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
D-9-8-01p, D-9-8-02p popíše průběh a důsledky 2. světové války a politický a hospodářský
vývoj v poválečné Evropě
D-9-8-04p
chápe význam událostí v roce 1989 a vítězství demokracie v naší vlasti
Učivo
studená válka, rozdělení světa do vojenských bloků reprezentovaných supervelmocemi; politické,
hospodářské, sociální a ideologické soupeření
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
57
vnitřní situace v zemích východního bloku (na vybraných příkladech srovnání s charakteristikou
západních zemí)
vývoj Československa od roku 1945 do roku 1989, vznik České republiky
rozpad koloniálního systému, mimoevropský svět
problémy současnosti
věda, technika a vzdělání jako faktory vývoje; sport a zábava
5.5.2 VÝCHOVA K OBČANSTVÍ
Vzdělávací obsah vzdělávacího oboru
2. stupeň
ČLOVĚK VE SPOLEČNOSTI Očekávané výstupy žák
VO-9-1-01
objasní účel důležitých symbolů našeho státu a způsoby jejich používání
VO-9-1-02
rozlišuje projevy vlastenectví od projevů nacionalismu
VO-9-1-03
zdůvodní nepřijatelnost vandalského chování a aktivně proti němu vystupuje
VO-9-1-04
zhodnotí nabídku kulturních institucí a cíleně z ní vybírá akce, které ho
zajímají
VO-9-1-05
kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení
propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí
VO-9-1-06
zhodnotí a na příkladech doloží význam vzájemné solidarity mezi lidmi,
vyjádří své možnosti, jak může v případě potřeby pomáhat lidem v nouzi
a jak pomoci v situacích ohrožení a obrany státu