RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
strany, občanská práva
kulturní rozrůzněnost doby
konflikty mezi velmocemi, kolonialismus
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
56
MODERNÍ DOBA Očekávané výstupy žák
D-9-7-01
na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho
důsledky
D-9-7-02
rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů
D-9-7-03
charakterizuje jednotlivé totalitní systémy, příčiny jejich nastolení v širších
ekonomických a politických souvislostech a důsledky jejich existence pro
svět; rozpozná destruktivní sílu totalitarismu a vypjatého nacionalismu
D-9-7-04
na příkladech vyloží antisemitismus, rasismus a jejich nepřijatelnost
z hlediska lidských práv
D-9-7-05
zhodnotí postavení Československa v evropských souvislostech a jeho vnitřní
sociální, politické, hospodářské a kulturní prostředí
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
D-9-7-01p, D-9-7-03p, D-9-7-04p uvede příčiny a politické, sociální a kulturní důsledky
1. světové války
D-9-7-01p, D-9-7-05p uvede základní informace o vzniku samostatné Československé
republiky
Učivo
první světová válka a její politické, sociální a kulturní důsledky
nové politické uspořádání Evropy a úloha USA ve světě; vznik Československa, jeho
hospodářsko-politický vývoj, sociální a národnostní problémy
mezinárodněpolitická a hospodářská situace ve 20. a 30. letech; totalitní systémy – komunismus,
fašismus, nacismus – důsledky pro Československo a svět
druhá světová válka, holokaust; situace v našich zemích, domácí a zahraniční odboj; politické,
mocenské a ekonomické důsledky války
ROZDĚLENÝ A INTEGRUJÍCÍ SE SVĚT Očekávané výstupy žák
D-9-8-01
vysvětlí příčiny a důsledky vzniku bipolárního světa; uvede příklady
střetávání obou bloků