RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
75
P-9-7-03
vysvětlí podstatu jednoduchých potravních řetězců v různých ekosystémech 
a zhodnotí jejich význam 
P-9-7-04
uvede příklady kladných i záporných vlivů člověka na životní prostředí 
a příklady narušení rovnováhy ekosystému 
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák 
P-9-7-01 
uvede příklady výskytu organismů v určitém prostředí a vztahy mezi nimi
P-9-7-02p
rozliší populace, společenstva, ekosystémy a objasní základní princip 
některého ekosystému 
P-9-7-03p
vysvětlí podstatu jednoduchých potravních řetězců v různých ekosystémech
P-9-7-04p
popíše změny v přírodě vyvolané člověkem a objasní jejich důsledky
P-9-7-04p
pozná kladný a záporný vliv člověka na životní prostředí
Učivo
 organismy a prostředí – vzájemné vztahy mezi organismy, mezi organismy a prostředím;
populace, společenstva, přirozené a umělé ekosystémy, potravní řetězce, rovnováha v ekosystému
  ochrana přírody a životního prostředí – globální problémy a jejich řešení, chráněná území 
 
PRAKTICKÉ POZNÁVÁNÍ PŘÍRODY Očekávané výstupy žák 
P-9-8-01 
aplikuje praktické metody poznávání přírody
P-9-8-02
dodržuje základní pravidla bezpečnosti práce a chování při poznávání živé 
a neživé přírody 
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák 
P-9-8-01p 
využívá metody poznávání přírody osvojované v přírodopisu
P-9-8-02p
dodržuje základní pravidla bezpečného chování při poznávání přírody
Učivo  praktické metody poznávání přírody – pozorování lupou a mikroskopem (případně
dalekohledem), zjednodušené určovací klíče a atlasy, založení herbáře a sbírek, ukázky odchytu 
některých živočichů, jednoduché rozčleňování rostlin a živočichů 
