RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Část C
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
MŠMT Praha 2015
75
P-9-7-03
vysvětlí podstatu jednoduchých potravních řetězců v různých ekosystémech
a zhodnotí jejich význam
P-9-7-04
uvede příklady kladných i záporných vlivů člověka na životní prostředí
a příklady narušení rovnováhy ekosystému
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
P-9-7-01
uvede příklady výskytu organismů v určitém prostředí a vztahy mezi nimi
P-9-7-02p
rozliší populace, společenstva, ekosystémy a objasní základní princip
některého ekosystému
P-9-7-03p
vysvětlí podstatu jednoduchých potravních řetězců v různých ekosystémech
P-9-7-04p
popíše změny v přírodě vyvolané člověkem a objasní jejich důsledky
P-9-7-04p
pozná kladný a záporný vliv člověka na životní prostředí
Učivo
organismy a prostředí – vzájemné vztahy mezi organismy, mezi organismy a prostředím;
populace, společenstva, přirozené a umělé ekosystémy, potravní řetězce, rovnováha v ekosystému
ochrana přírody a životního prostředí – globální problémy a jejich řešení, chráněná území
PRAKTICKÉ POZNÁVÁNÍ PŘÍRODY Očekávané výstupy žák
P-9-8-01
aplikuje praktické metody poznávání přírody
P-9-8-02
dodržuje základní pravidla bezpečnosti práce a chování při poznávání živé
a neživé přírody
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
P-9-8-01p
využívá metody poznávání přírody osvojované v přírodopisu
P-9-8-02p
dodržuje základní pravidla bezpečného chování při poznávání přírody
Učivo praktické metody poznávání přírody – pozorování lupou a mikroskopem (případně
dalekohledem), zjednodušené určovací klíče a atlasy, založení herbáře a sbírek, ukázky odchytu
některých živočichů, jednoduché rozčleňování rostlin a živočichů