RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
podstatné vzájemné vztahy mezi organismy a nachází shody a rozdíly
v přizpůsobení organismů prostředí
ČJS-5-4-04 porovnává na základě pozorování základní projevy života na konkrétních
organismech, prakticky třídí organismy do známých skupin, využívá k tomu
i jednoduché klíče a atlasy
ČJS-5-4-05 zhodnotí některé konkrétní činnosti člověka v přírodě a rozlišuje aktivity,
které mohou prostředí i zdraví člověka podporovat nebo poškozovat
ČJS-5-4-06 stručně charakterizuje specifické přírodní jevy a z nich vyplývající rizika
vzniku mimořádných událostí; v modelové situaci prokáže schopnost se
účinně chránit
ČJS-5-4-07 založí jednoduchý pokus, naplánuje a zdůvodní postup, vyhodnotí a vysvětlí
výsledky pokusu
Minimální doporučená úroveň pro úpravy očekávaných výstupů v rámci podpůrných opatření: žák
ČJS-5-4-01p na jednotlivých příkladech poznává propojenost živé a neživé přírody
ČJS-5-4-02p popíše střídání ročních období
ČJS-5-4-03p zkoumá základní společenstva vyskytující se v nejbližším okolí a pozoruje
přizpůsobení organismů prostředí
ČJS-5-4-05p zvládá péči o pokojové rostliny a zná způsob péče o drobná domácí zvířata
ČJS-5-4-05p chová se podle zásad ochrany přírody a životního prostředí
ČJS-5-4-05p popisuje vliv činnosti lidí na přírodu a jmenuje některé činnosti, které
přírodnímu prostředí pomáhají a které ho poškozují
ČJS-5-4-06p reaguje vhodným způsobem na pokyny dospělých při mimořádných událostech
ČJS-5-4-07p provádí jednoduché pokusy se známými látkami
Učivo
látky a jejich vlastnosti – třídění látek, změny látek a skupenství, vlastnosti, porovnávání látek
a měření veličin s praktickým užíváním základních jednotek
voda a vzduch – výskyt, vlastnosti a formy vody, oběh vody v přírodě, vlastnosti, složení,
proudění vzduchu, význam pro život
nerosty a horniny, půda – některé hospodářsky významné horniny a nerosty, zvětrávání, vznik