RVP ZV 2016
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
V tematickém okruhu Rozmanitost přírody žáci poznávají Zemi jako planetu sluneční soustavy,
kde vznikl a rozvíjí se život. Poznávají velkou rozmanitost i proměnlivost živé i neživé přírody naší
vlasti. Jsou vedeni k tomu, aby si uvědomili, že Země a život na ní tvoří jeden nedílný celek, ve
kterém jsou všechny hlavní děje ve vzájemném souladu a rovnováze, kterou může člověk snadno
narušit a velmi obtížně obnovovat. Na základě praktického poznávání okolní krajiny a dalších
informací se žáci učí hledat důkazy o proměnách přírody, učí se využívat a hodnotit svá pozorování
a záznamy, sledovat vliv lidské činnosti na přírodu, hledat možnosti, jak ve svém věku přispět
k ochraně přírody, zlepšení životního prostředí a k trvale udržitelnému rozvoji.
V tematickém okruhu Člověk a jeho zdraví žáci poznávají především sebe na základě poznávání
člověka jako živé bytosti, která má své biologické a fyziologické funkce a potřeby. Poznávají zdraví
jako stav bio-psycho-sociální rovnováhy života. Žáci se seznamují s tím, jak se člověk vyvíjí a mění
od narození do dospělosti, co je pro člověka vhodné a nevhodné z hlediska denního režimu, hygieny,
výživy, mezilidských vztahů atd. Získávají základní poučení o zdraví a nemocech, o zdravotní
prevenci a poskytování první pomoci. Osvojují si bezpečné chování a vzájemnou pomoc v různých
životních situacích, včetně mimořádných událostí, které ohrožují zdraví jedinců i celých skupin
obyvatel. Žáci si postupně uvědomují, jakou odpovědnost má každý člověk za své zdraví a bezpečnost
i za zdraví jiných lidí. Žáci docházejí k poznání, že zdraví je důležitá hodnota v životě člověka.