SZZ navazující magisterské - pedagogika
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Dvořák, D., Starý, K., Urbánek, P., Chvál, M., &
Walterová, E. (2010). Česká základní škola: vícepřípadová
studie. Praha: Karolinum.
Gavora, P., Koldeová, L., Dvorská, D., Pekárková, J., &
Moravčík, M. (2010). Elektronická učebnica
pedagogického výskumu. [online]. Bratislava: Univerzita
Komenského. Dostupné z: http://www.e-
metodologia.fedu.uniba.sk
PSŠE: http://kps.pedf.cuni.cz/psse/index.php?p=vyzkum
Švaříček, R., & Šeďová, K., et al. (2007). Kvalitativní
výzkum v pedagogických vědách: pravidla hry. Praha:
Portál.
Vlčková, K., Lojdová, K., Lukas, J., Mareš, J.,
Šalamounová, Z., Kohoutek, T., et al. (2015).
Z posluchárny za katedru: Mocenské vztahy ve výuce
studentů učitelství. Brno: Munipress.
Katedra pedagogiky
Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity
2
3.
Vzdělávací politika České
republiky v kontextu Evropské unie
(Lisabonský proces, Boloňská
deklarace, Memorandum o celoživotním
učení). Principy vzdělávací politiky ČR
(celoživotního učení pro všechny,
rovných vzdělávacích příležitostí,
zaměstnatelnosti, sociální soudržnosti a
sociální relevance, internacionalizace ve
vzdělávání). Školská legislativa platná
v ČR (školské zákony).
• Popište obsah ŠVP a uveďte, jakým způsobem
se plánované kurikulum ŠVP odráží
v realizovaném kurikulu – ve výukovém
procesu. Uveďte příklady z vlastní praxe
v navštívených školách.
• Na příkladu vybraného ŠVP poukažte na
implementaci principů.
EURYDICE:
https://webgate.ec.europa.eu/fpfis/mwikis/eurydice/index.p
hp/Main_Page
Kalous, J., & Veselý, A. (2006). (Eds.). Teorie a nástroje
vzdělávací politiky. Praha: Karolinum.
Školská legislativa: www.msmt.cz
Strategie vzdělávací politiky do roku 2020. Dostupné z:
http://www.msmt.cz/ministerstvo/strategie-vzdelavaci-
politiky-2020
4.
Základní škola/střední škola ve