Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ navazující magisterské - pedagogika

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (291.69 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Komenský, J. A. (1948). Didaktika velká. Brno: 
Komenium. 

Maňák, J., & Švec, V. (2003). Výukové metody. Brno: 
Paido. 

Katedra pedagogiky 
Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity 

13. 

Strategie řízení třídy, organizace 

výuky. Organizační formy vyučování. 
Hromadná, skupinová 
a individualizovaná výuka. 
Kooperativní učení. Domácí příprava 
žáků na vyučování a domácí úkoly, 
individuální vzdělávání.  

•  Vysvětlete pojem učitelovo pojetí výuky. 

Konfrontujte svoje pojetí výuky se standardem 
učitele. 

Cangelosi, J. S. (2000). Strategie řízení třídy: jak získat a 
udržet spolupráci žáků při výuce. Praha: Portál. 
Kasíková, H. (2010). Kooperativní učení, kooperativní 
škola. Praha: Portál.  

Kyriacou, C. (2008). Klíčové dovednosti učitele: cesty k 
lepšímu vyučování (Vyd. 3.). Praha: Portál. 
Kratochvílová, J. (2015): Doma, nebo ve škole? Komenský, 
139(4), 5–10. Dostupné z: 
https://katedry.ped.muni.cz/pedagogika/wp-
content/uploads/sites/17/2014/11/komensky_04_139_po4k
or.pdf 

Mareš, J., Slavík, J., Svatoš, T., & Švec, V. (1996). 
Učitelovo pojetí výuky. V Brně: Masarykova univerzita v 
Brně. 

14. 

Pedagogická diagnostika žáka a 

školní třídy (základní pojmy, etapy 
diagnostického postupu, metody 
pedagogické diagnostiky). Spolupráce 
s rodiči, školským a školním 
poradenským zařízením. 

•  Doložte diagnostiku vybraného žáka nebo 

třídy dle stanoveného cíle ve struktuře 
diagnostického postupu. 

Mertin, V., & Krejčová, L. (2012). Metody a postupy 
poznávání žáka. Praha: Wolters Kluwer Česká republika.  
Hrabal, V., & Pavelková, I. (2010). Jaký jsem učitel. Praha: 
Portál. 
Zelinková, O. (2007). Pedagogická diagnostika a 
individuální vzdělávací program. Praha: Portál.   

15. 

Zjišťování výsledků výuky. 

Témata, do kterých materiál patří