SZZ navazující magisterské - pedagogika
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Komenský, J. A. (1948). Didaktika velká. Brno:
Komenium.
Maňák, J., & Švec, V. (2003). Výukové metody. Brno:
Paido.
Katedra pedagogiky
Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity
5
13.
Strategie řízení třídy, organizace
výuky. Organizační formy vyučování.
Hromadná, skupinová
a individualizovaná výuka.
Kooperativní učení. Domácí příprava
žáků na vyučování a domácí úkoly,
individuální vzdělávání.
• Vysvětlete pojem učitelovo pojetí výuky.
Konfrontujte svoje pojetí výuky se standardem
učitele.
Cangelosi, J. S. (2000). Strategie řízení třídy: jak získat a
udržet spolupráci žáků při výuce. Praha: Portál.
Kasíková, H. (2010). Kooperativní učení, kooperativní
škola. Praha: Portál.
Kyriacou, C. (2008). Klíčové dovednosti učitele: cesty k
lepšímu vyučování (Vyd. 3.). Praha: Portál.
Kratochvílová, J. (2015): Doma, nebo ve škole? Komenský,
139(4), 5–10. Dostupné z:
https://katedry.ped.muni.cz/pedagogika/wp-
content/uploads/sites/17/2014/11/komensky_04_139_po4k
or.pdf
Mareš, J., Slavík, J., Svatoš, T., & Švec, V. (1996).
Učitelovo pojetí výuky. V Brně: Masarykova univerzita v
Brně.
14.
Pedagogická diagnostika žáka a
školní třídy (základní pojmy, etapy
diagnostického postupu, metody
pedagogické diagnostiky). Spolupráce
s rodiči, školským a školním
poradenským zařízením.
• Doložte diagnostiku vybraného žáka nebo
třídy dle stanoveného cíle ve struktuře
diagnostického postupu.
Mertin, V., & Krejčová, L. (2012). Metody a postupy
poznávání žáka. Praha: Wolters Kluwer Česká republika.
Hrabal, V., & Pavelková, I. (2010). Jaký jsem učitel. Praha:
Portál.
Zelinková, O. (2007). Pedagogická diagnostika a
individuální vzdělávací program. Praha: Portál.
15.
Zjišťování výsledků výuky.