SZZ navazující magisterské - pedagogika
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Pol, M. (2007). Škola v proměnách. Brno: Masarykova
univerzita.
Trunda, J., Bříza, K., & Trojan, V. (2012). Řízení školy ve
znalostní společnosti. Praha: UK.
Katedra pedagogiky
Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity
3
Trojan, V. (2014). Pedagogický proces a jeho řízení.
Praha: Wolters Kluwerl.
Vašťatková, J. (2010). Autoevaluace a benchmarking ve
škole. Olomouc: Hanex.
6.
Osobnost žáka – osobnostně
rozvojový koncept, kvalita života žáka.
Respektování schopností a potřeb žáků
jako východisko pro diferenciaci
a individualizaci ve výuce. Možnosti
diferencované výuky v současné škole a
práce s rozmanitou žákovskou populací.
Inkluzivní vzdělávání a jeho principy,
podpůrná opaření.
• Na příkladu přípravy na výuku a její reflexe
uveďte, jakým způsobem jste ve výuce
uplatnili princip individualizace a
diferenciace.
• Princip diferencované výuky ukažte na
pomůckách do výuky a výukových
materiálech.
Kratochvílová, J. (2013). Inkluzivní vzdělávání v české
primární škole: teorie, praxe, výzkum. Brno: Masarykova
univerzita.
Kratochvílová, J., Horká, H., & Chaloupková, L. (2015).
Rozvoj osobnostních a profesních kompetencí učitele 1.
stupně základní školy. Brno: Masarykova univerzita.
7.
Vzdělávání nadaných žáků
podle současné legislativy a kurikula
(RVP). Práce s nadanými žáky,
akcelerace a obohacení. Individuální
vzdělávací plán.
• Uveďte konkrétní ukázky obohacení učiva.
• Popište práci s nadaným žákem.
Fořtík, V. & Fořtíková, E. (2007) Nadané dítě a rozvoj
jeho schopností. Praha: Portál.
Havigerová, J. M. (2011). Pět pohledů na nadání. Praha:
Grada Publishing.
Hříbková, L. (2009). Nadání a nadaní. Pedagogicko-
psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke
školské praxi. Praha: Grada Publishing.