Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ navazující magisterské - pedagogika

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (291.69 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

Pol, M. (2007). Škola v proměnách. Brno: Masarykova 
univerzita. 

Trunda, J., Bříza, K., & Trojan, V. (2012). Řízení školy ve 
znalostní společnosti. Praha: UK. 

Katedra pedagogiky 
Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity 

Trojan, V. (2014). Pedagogický proces a jeho řízení. 
Praha: Wolters Kluwerl. 

Vašťatková, J. (2010).  Autoevaluace a benchmarking ve 
škole. Olomouc: Hanex. 

6. 

Osobnost žáka – osobnostně 

rozvojový koncept, kvalita života žáka. 
Respektování schopností a potřeb žáků 
jako východisko pro diferenciaci 
a individualizaci ve výuce. Možnosti 
diferencované výuky v současné škole a 
práce s rozmanitou žákovskou populací. 
Inkluzivní vzdělávání a jeho principy, 
podpůrná opaření.  

•  Na příkladu přípravy na výuku a její reflexe 

uveďte, jakým způsobem jste ve výuce 
uplatnili princip individualizace a 
diferenciace.  

•  Princip diferencované výuky ukažte na 

pomůckách do výuky a výukových 
materiálech.  

Kratochvílová, J. (2013). Inkluzivní vzdělávání v české 
primární škole: teorie, praxe, výzkum. Brno: Masarykova 
univerzita. 

Kratochvílová, J., Horká, H., & Chaloupková, L. (2015). 
Rozvoj osobnostních a profesních kompetencí učitele 1. 
stupně základní školy. Brno: Masarykova univerzita.  

7. 

Vzdělávání nadaných žáků 

podle současné legislativy a kurikula 
(RVP). Práce s nadanými žáky, 
akcelerace a obohacení. Individuální 
vzdělávací plán.  

•  Uveďte konkrétní ukázky obohacení učiva. 

•  Popište práci s nadaným žákem. 

Fořtík, V. & Fořtíková, E. (2007) Nadané dítě a rozvoj 
jeho schopností. Praha: Portál. 
Havigerová, J. M. (2011). Pět pohledů na nadání. Praha: 
Grada Publishing. 

Hříbková, L. (2009). Nadání a nadaní. Pedagogicko-
psychologické přístupy, modely, výzkumy a jejich vztah ke 
školské praxi.  Praha: Grada Publishing.  

Témata, do kterých materiál patří