Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




SZZ navazující magisterské - pedagogika

PDF
Stáhnout kompletní materiál zdarma (291.69 kB)

Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.

 Dostupné z: 

http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11460&lang=cs 

17. 

Alternativní vzdělávací 

programy a inovace ve vzdělávání: 
reformní školy, nové alternativy, 
inovace v současné škole. 

•  Diskutujte o výhodách a nevýhodách vybrané 

reformní školy nebo inovace.  

Grecmanová, H., & Urbanovská, E. (1996). Waldorfské 
školy. Olomouc: Hanex. 

Montessori, M. (2001). Objevování dítěte. Praha: 
Nakladatelství světových pedagogických směrů. 
Röhner, R., & Wenke, H. (2003). Daltonské vyučování: 
stále živá inspirace. Brno: Paido.  
Svobodová, J., & Svobodová, J. (2007). Výběr z 
reformních i současných edukačních koncepcí. Brno: MSD, 
2007. 

18. 

Axiologické dimenze a 

hodnotová orientace člověka. Hodnoty 
ve výchově, hodnoty a škola, hodnotová 
dimenze v kurikulu ZŠ a SŠ. Etická 
výchova.  

•  Ilustrujte na příkladu průřezových témat RVP  

hodnoty v současné škole.  

Brezinka, W. (1994). Základy filozofie výchovy. Praha: 
Zvon.  

Dorotíková, S. (1998). Filosofie hodnot. Praha: Univerzita 
Karlova v Praze, Pedagogická fakulta.  
Kučerová, S. (1996). Člověk, hodnota, výchova. Prešov: 
Manacom.  

Sak, P. (2001). Proměny české mládeže. Praha: Petrklíč.  

Katedra pedagogiky 
Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity 

Hodovský, I., & Zima, P. (1995). Svobodná společnost – 
svobodná morálka: pluralismus hodnot a etická 
odpovědnost. Olomouc: Univerzita Palackého, 
Pedagogická fakulta.  

19. 

Rodina jako socializační a 

edukační prostředí. Typy rodinného 
zázemí žáka. Kooperace v edukačních 
vztazích mezi učitelem a rodiči žáků 
(rodina, funkce rodiny, znaky funkční 
rodiny, postavení rodiny mezi 
výchovnými činiteli). 

•  Které dovednosti učitele jsou žádoucí pro 

vznik a rozvíjení kooperačního vztahu mezi 
učitelem a rodiči žáků? 

Témata, do kterých materiál patří