SZZ navazující magisterské - pedagogika
Níže je uveden pouze náhled materiálu. Kliknutím na tlačítko 'Stáhnout soubor' stáhnete kompletní formátovaný materiál ve formátu PDF.
Dostupné z:
http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11460&lang=cs
17.
Alternativní vzdělávací
programy a inovace ve vzdělávání:
reformní školy, nové alternativy,
inovace v současné škole.
• Diskutujte o výhodách a nevýhodách vybrané
reformní školy nebo inovace.
Grecmanová, H., & Urbanovská, E. (1996). Waldorfské
školy. Olomouc: Hanex.
Montessori, M. (2001). Objevování dítěte. Praha:
Nakladatelství světových pedagogických směrů.
Röhner, R., & Wenke, H. (2003). Daltonské vyučování:
stále živá inspirace. Brno: Paido.
Svobodová, J., & Svobodová, J. (2007). Výběr z
reformních i současných edukačních koncepcí. Brno: MSD,
2007.
18.
Axiologické dimenze a
hodnotová orientace člověka. Hodnoty
ve výchově, hodnoty a škola, hodnotová
dimenze v kurikulu ZŠ a SŠ. Etická
výchova.
• Ilustrujte na příkladu průřezových témat RVP
hodnoty v současné škole.
Brezinka, W. (1994). Základy filozofie výchovy. Praha:
Zvon.
Dorotíková, S. (1998). Filosofie hodnot. Praha: Univerzita
Karlova v Praze, Pedagogická fakulta.
Kučerová, S. (1996). Člověk, hodnota, výchova. Prešov:
Manacom.
Sak, P. (2001). Proměny české mládeže. Praha: Petrklíč.
Katedra pedagogiky
Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity
7
Hodovský, I., & Zima, P. (1995). Svobodná společnost –
svobodná morálka: pluralismus hodnot a etická
odpovědnost. Olomouc: Univerzita Palackého,
Pedagogická fakulta.
19.
Rodina jako socializační a
edukační prostředí. Typy rodinného
zázemí žáka. Kooperace v edukačních
vztazích mezi učitelem a rodiči žáků
(rodina, funkce rodiny, znaky funkční
rodiny, postavení rodiny mezi
výchovnými činiteli).
• Které dovednosti učitele jsou žádoucí pro
vznik a rozvíjení kooperačního vztahu mezi
učitelem a rodiči žáků?